Τετάρτη, 6 Ιουλίου 2016

Καθίζηση στις βάσεις...

1 στους 5 δεν έπιασε ούτε 7.000 μόρια... Βάσεις δύο ταχυτήτων αναμένεται να διαμορφωθούν εφέτος, όπως αποδεικνύεται από τα αναλυτικά στατιστικά στοιχεία κλιμάκωσης του... συνόλου μορίων με το νέο εξεταστικό σύστημα Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας, αλλά και από τις πρώτες πληροφορίες σχετικά με το πώς συμπληρώνουν οι υποψήφιοι τα μηχανογραφικά τους. Τουλάχιστον 18.700 μόρια θα χρειαστούν εφέτος για το "ξεκλείδωμα" της τελευταίας σε βάσεις Ιατρικής Σχολής, ενώ στις Νομικές Σχολές η είσοδος θα απαιτεί τουλάχιστον 17.500 μόρια. Σύμφωνα με τα στοιχεία αναμένεται βουτιά βάσεων στις παιδαγωγικές σχολές, πτώση στις Οικονομικές, εκπλήξεις στις Πολυτεχνικές, άνοδος στις Ιατρικές και αυξομοιώσεις στις Νομικές και Φιλολογικές σχολές.  Ενας στους πέντε υποψηφίους των εφετινών πανελλαδικών, δεν κατάφερε να πιάσει ούτε 7.000 μόρια (με άριστα τα 20.000). Συγκεκριμένα, από τους 100.005 υποψηφίους όλων των ομάδων προσανατολισμού και επιστημονικών πεδίων, 19.863 δεν κατάφεραν να ξεπεράσουν τα 7.000 μόρια. Αντίθετα, οι αριστούχοι με πάνω από 19.500 μόρια ήταν μόλις 55 άτομα. Ακόμη, επιβεβαιώνεται και η πρόβλεψη για μεγάλη κάθοδο των βάσεων στις παιδαγωγικές σχολές του 4ου πεδίου Επιστημών της Εκπαίδευσης και, λιγότερο, στις Οικονομικές σχολές. Αναλυτικά οι βάσεις σε κάθε πεδίο αναμένεται να κυμανθούν ως εξής:...

- Στο 1ο επιστημονικό πεδίο των Ανθρωπιστικών Σπουδών οι βάσεις εισαγωγής θα παρουσιάσουν αυξομοιώσεις. Οι αυξομοιώσεις αυτές θα αφορούν κυρίως στις Φιλοσοφικές και Ψυχολογικές σπουδές. Πτωτική πορεία ενδέχεται να ακολουθήσουν κάποιες Νομικές Σχολές, εκτός Αθήνας, ενώ μπορεί να σημειωθεί άνοδος σε χαμηλόβαθμες σχολές. Άνοδος αναμένεται και στο «κατώφλι» χαμηλόβαθμων σχολών. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι το 39% των υποψηφίων των ανθρωπιστικών σπουδών έχουν εφέτος επιδόσεις «κάτω από τη βάση» και τις 10.000 μόρια, ενώ οι έως τώρα πληροφορίες δείχνουν ότι οι υποψήφιοι επιλέγουν και τις λιγότερο δημοφιλείς σχολές του πεδίου. – Στο 2ο επιστημονικό πεδίο το πλέον χαρακτηριστικό στοιχείο είναι οι πολύ καλές, σχεδόν άριστες επιδόσεις σε παραδοσιακά δύσκολα μαθήματα, όπως η φυσική. Στις Πολυτεχνικές σχολές πάντως αναμένεται πτώση, η οποία θα μεγαλώνει προς τις πιο χαμηλόβαθμες σχολές. Σε κάποιες Πολυτεχνικές σχολές που παραδοσιακά έχουν υψηλή βαθμολογία και αίγλη, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι θα έχουν ακόμα και εντυπωσιακή πτώση, λόγω του ότι ο αριθμός των υποψηφίων που «πηγαίνουν» προς τα εκεί είναι σχεδόν ίδιος με τον αριθμό των θέσεων. – Στο 3ο επιστημονικό πεδίο η πολύ καλή εικόνα σε Φυσική, Χημεία και Βιολογία διατηρεί τις βάσεις στις περιζήτητες Ιατρικές στο ύψος τους οδηγώντας τις σε πολλές περιπτώσεις και σε άνοδο, παρά το γεγονός ότι οι 462 αριστούχοι ίσως παρασύρουν πάνω από τα 19.000 μόρια μόνο τις Ιατρικές Σχολές Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Η αύξηση των βάσεων στο 3ο επιστημονικό πεδίο θα θα συμπαρασύρει προς τα πάνω τις Παραϊατρικές (Νοσηλευτικά τμήματα και ΤΕΙ) και τις Γεωπονικές σχολές. – Στο 4ο επιστημονικό πεδίο των παιδαγωγικών σχολών περισσότεροι από τους μισούς υποψηφίους έχουν επιδόσεις κάτω των 10.000 μορίων. Αυτό επιβεβαιώνει το γεγονός ότι στα περιφερειακά παιδαγωγικά τμήματα θα υπάρξουν και υποψήφιοι νηπιαγωγοί και δάσκαλοι με βαθμολογία έως και λίγο κάτω των 9.000 μορίων. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τη διάταξη του νέου συστήματος, σύμφωνα με την οποία οι υποψήφιοι πρέπει να επιλέξουν σχολή μόνο από ένα επιστημονικό πεδίο, μειώνει την ελκυστικότητα των παιδαγωγικών σχολών (παρεμπιπτόντως, το πάγωμα των διορισμών στα σχολεία την τελευταία 6ετία «διώχνει» πολλούς υποψηφίους), μπορεί να οδηγήσει στην εικόνα εισαγωγής υποψηφίων σε παιδαγωγικές σχολές με μέσο όρο βαθμολογίας ακόμα και κάτω από 9. – Στο 5ο επιστημονικό πεδίο των σχολών Οικονομίας, Διοίκησης και Πληροφορικής αναμένεται μεγάλη πτώση των βάσεων λόγω των χαμηλών επιδόσεων των υποψηφίων στα Μαθηματικά (περίπου 78% των υποψηφίων έγραψαν κάτω από τη βάση), αλλά και του γεγονότος ότι επίσης αποτελούν ξεχωριστό επιστημονικό πεδίο...

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου