Πρόσφατα ο Πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης συναντήθηκε με το Γενικό Διευθυντή της WWF για να συζητήσουν για το περιβάλλον. Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν μεταξύ άλλων συζητήθηκε η μέγιστη δυνατή διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και των τεχνολογιών αποθήκευσης στο ενεργειακό σύστημα, με τρόπο περιβαλλοντικά ασφαλή και κοινωνικά δίκαιο.Επειδή αρκετοί/ές αναφέρονται διαρκώς στο θέμα της αποθήκευσης ενέργειας και της κοινωνικά δίκαιης μετάβασης προς την πράσινη ενέργεια ας γίνει η υπενθύμιση ορισμένων πραγματικών και αδιαφισβήτητων καταστάσεων οι οποίες αποτελούν ντροπή για την ανθρωπότητα.
Ας πάρουμε το παράδειγμα των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων τα οποία, πέραν των σπάνιων γαιών οι οποίες εξορύσσονται με απίστευτα καταστροφικές για το περιβάλλον διαδικασίες στην Κίνα, χρησιμοποιούν επίσης ως βασική πρώτη ύλη για την αποθήκευση ενέργειας (στις μπαταρίες) το κοβάλτιο.
Το 65% της αυξημένης ζήτησης σε κοβάλτιο μέχρι το 2030 θα σχετίζεται αποκλειστικά και μόνο με τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το 55% της ποσότητας κοβαλτίου παγκοσμίως προέρχεται από το Κογκό. Το 48% των εισαγωγών κοβαλτίου της ΕΕ προέρχεται επίσης από το Κογκό.
Τι συμβαίνει στο Κογκό;
Η χειρότερη μορφή εκμετάλλευσης ανθρώπων: στα ορυχεία εξόρυξης κοβαλτίου στο Κογκό χρησιμοποιούνται ακόμη και σήμερα μικρά παιδιά ηλικίας ακόμη και 7 ετών. Το γεγονός αυτό δυστυχώς αποσιωπάται από την ΕΕ και τις περιβαλλοντικές ΜΚΟ οι οποίες προωθούν την ηλεκτροκίνηση. Ας γραφεί ξεκάθαρα: η προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην ΕΕ συμβάλλει στην παιδική εργασία κάτω από άθλιες συνθήκες στα ορυχεία του Κογκό.Κανείς δεν θα φέρει αντίρρηση στην ανάπτυξη της επιστημονικής έρευνας για τη μετάβαση σε νέες τεχνολογίες. Πρέπει και οφείλει η επιστήμη να πηγαίνει μπροστά. Αρκεί όμως να τηρούνται οι κάτωθι προϋποθέσεις οι οποίες συνδέονται άμεσα με τους τρεις πυλώνες Βιώσιμης Ανάπτυξης όπως αυτοί ορίζονται από τον ΟΗΕ: Κοινωνία, Περιβάλλον, Οικονομία:
Πρώτον, να υπάρξει μετάβαση σε νέες τεχνολογίες ενέργειας, χωρίς όμως τον οικονομικό στραγγαλισμό της παγκόσμιας μεσαίας τάξης μέσω της επιβολής πράσινων κεφαλικών φόρων. Αυτό είναι άμεσα συνδεδεμένο με τον Οικονομικό και τον Κοινωνικό πυλώνα της Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ.
Δεύτερον, να μην υπάρξει οικονομικός στραγγαλισμός των φτωχότερων χωρών, οι οποίες λόγω της ενεργειακής φτώχειας που συνδέεται με το υψηλό κόστος των ΑΠΕ, θα καταδικαστούν οικονομικά και κοινωνικά. Αυτό είναι άμεσα συνδεδεμένο με τον Οικονομικό και τον Κοινωνικό πυλώνα της Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ.
Το "όπλο" των σπάνιων γαιών
Τρίτον, να υπάρχει σεβασμός προς το περιβάλλον από τις εταιρείες εξόρυξης των ορυκτών πρώτων υλών (π.χ. σπάνιες γαίες). Η Κίνα π.χ. δεν σέβεται το περιβάλλον. Αυτό συμφέρει οικονομικά τις δυτικές εταιρείες-τελικούς χρήστες των σπάνιων γαιών γιατί έτσι έχουν πρόσβαση σε φτηνές πρώτες ύλες. Αν η Kίνα σεβόταν το περιβάλλον τότε θα αυξανόταν ραγδαία το κόστος εξόρυξης των κινεζικών σπάνιων γαιών.Έτσι οι κινεζικές εξορυκτικές εταιρείες (όλες ανήκουν στο Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα) θα γινόταν λιγότερο ανταγωνιστικές προς τις δυτικές εξορυκτικές εταιρείες οι οποίες σήμερα είναι όλες καταδικασμένες να πτωχεύουν μέσω της χειραγώγησης τιμών των σπάνιων γαιών από την Κίνα. Αυτό είναι άμεσα συνδεδεμένο με τον Οικονομικό και τον Περιβαλλοντικό πυλώνα της Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ.
Τέταρτον, να υπάρχει σεβασμός προς τα ανθρώπινα δικαιώματα από όλες τις εξορυκτικές εταιρείες, αλλά και τους τελικούς χρήστες προϊόντων τα οποία περιέχουν πρώτες ύλες προερχόμενες από χώρες οι οποίες παραβιάζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των παιδιών. Ο στρουθοκαμηλισμός των Ευρωπαίων πολιτών, πολιτικών και περιβαλλοντικών ΜΚΟ σε αυτό που συμβαίνει στα μικρά παιδιά του Κογκό είναι απαράδεκτος και απάνθρωπος.
Πράσινοι φόροι και Αφρική
Η κατάσταση που επικρατεί στα ορυχεία κοβαλτίου του Κογκό συμφέρει τις δυτικές και κινεζικές εταιρείες-τελικούς χρήστες γιατί με αυτόν τον τρόπο το κόστος εξόρυξης κοβάλτιου είναι πολύ χαμηλό. Τα επιδοτούμενα από πράσινους φόρους ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα κυκλοφορούν στους δρόμους του Όσλο, της Κοπεγχάγης, της Βιέννης, του Άμστερνταμ και της Στοκχόλμης σε βάρος των μικρών παιδιών της Αφρικής.Με λίγα λόγια, τα Ευρωπαϊκά κράτη επιδοτούν εμμέσως μέσω των πράσινων φόρων την απαράδεκτη συμπεριφορά στα μικρά παιδιά της Αφρικής. Η ηλεκτροκίνηση στο Όσλο, στο Άμστερνταμ, στη Στοκχόλμη, στη Βιέννη, στην Κοπεγχάγη και σε άλλες Ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις συνδέεται έμμεσα με τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης των μικρών παιδιών του Κογκό.
Εσείς αγαπητές αναγνώστριες και αναγνώστες θα θέλατε τα ανήλικα παιδιά σας να ζουν και να εργάζονται μέσα σε ένα ορυχείο απλώς και μόνο για να καμαρώνουν ορισμένοι Ευρωπαίοι τα όμορφα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα; Αυτό είναι άμεσα συνδεδεμένο με τον Κοινωνικό πυλώνα της Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ.
Μία υπενθύμιση στον Έλληνα πρωθυπουργό
Όσα συζητήθηκαν μεταξύ του κ. Πρωθυπουργού και του Γενικού Διευθυντή της WWF δεν συνάδουν απαραίτητα με τους τρεις πυλώνες Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ: την Κοινωνία, το Περιβάλλον και την Οικονομία. Όσα συζητήθηκαν δεν ήταν ούτε περιβαλλοντικά ασφαλή ούτε κοινωνικά δίκαια. Με όλο το σεβασμό, ας κλείσει τούτο το άρθρο με μία υπενθύμιση και μία παρότρυνση προς τον κ. Πρωθυπουργό.Η υπενθύμιση: η πράσινη ενέργεια εμπεριέχει πολλές μαύρες κοινωνικές-οικονομικές και περιβαλλοντικές συνιστώσες οι οποίες μόνο με την ιδεολογία του Φιλελευθερισμού δεν συνάδουν. Μπορεί να συνάδουν με την ιδεολογία του ΣΥΡΙΖΑ και του ΜΕΡΑ25, αλλά όχι με τη Φιλελεύθερη ιδεολογία.
Η παρότρυνση: όπως ίσως δεν τον έχουν πληροφορήσει οι σύμβουλοι του κ. Πρωθυπουργού, πριν λίγες ημέρες ένας μεγάλος αριθμός έγκριτων επιστημόνων, μεταξύ αυτών και ο Φιλελεύθερος πολιτικός-οικονομολόγος και πρώην Πρωθυπουργός και Πρόεδρος της Τσεχίας κ. Βάστλαβ Κλάους, συνυπέγραψαν την Ευρωπαϊκή Διακήρυξη για το Κλίμα. Η Ευρωπαϊκή Διακήρυξη για το Κλίμα καλεί τον ΟΗΕ να αναδιαμορφώσει τις απόψεις του περί κλιματικής κρίσης (και υστερίας). Ίσως θα ήταν χρήσιμο, ο κ. Πρωθυπουργός να ρίξει μία ματιά στο τί πραγματικά συμβαίνει αυτή την περίοδο στην Ευρώπη.
slpress.gr/koinonia/prasines-eyaisthisies-kai-dytiki-ypokrisia
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου