Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου 2018

Κατάρρευση υποδομών

του Νίκου Ντάσιου απο την Ρήξη φ. 146
Λίγο έξω από τις μαζικές περαντζάδες και τις πολυσύχναστες παραλίες των λουτροπόλεων της Ηπείρου, δρόμοι σκοτεινοί με λακκούβες, εναλλασσόμενα μπαλώματα ασφάλτου, αύλακες και ρυάκια γεμάτα αγριόχορτα και καλάμια, φραγμένες υδροληψίες, λιμνάζοντα νερά, εστίες κουνουπιών μόλυνσης και αισθητικής υποβάθμισης.
Στις περιστασιακές οχλήσεις μου για την εύλογη υποχρέωση συντήρησης και καθαρισμού προς τις περιφερειακές και δημοτικές αρχές προς αποφυγή ατυχημάτων από την επέκταση πυρκαγιών ή πλημμυρικών φαινομένων, η συχνή επωδός των «αρμοδίων» ήταν η έλλειψη χρημάτων και διαθέσιμου προσωπικού.

Στην ανικανότητα των δημοτικών επιχειρήσεων να συντηρήσουν την υποδομή τους, προστέθηκαν σταδιακά κι οι περικοπές, γεγονός που αιτιολογεί τα πρόσφατα τραγικά κρούσματα του συλλογικού μας βίου. Από την εκατόμβη των καμένων συνανθρώπων μας στο Μάτι, τους πνιγμένους της Μάνδρας, τις παρατεταμένες διακοπές του ηλεκτρικού ρεύματος στην Αθήνα και στην Ύδρα –με προφανείς τις οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες–, τις απανωτές απώλειες των πιλότων μετά από πτώσεις πολεμικών αεροσκαφών, έως ακόμα και τους θανάτους από τσιμπήματα κουνουπιών που φέρουν τον ιό του Δυτικού Νείλου, είναι προφανής η κυβερνητική ευθύνη λόγω των περικοπών στα προγράμματα πολιτικής προστασίας, αλλά και στην ιεράρχηση της κατανομής των εναπομεινάντων πόρων για την αντιμετώπιση των άμεσων κινδύνων ανά περιοχή.
Το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, που στα 2008 ανερχόταν στα 9,6 δισ. € ακολούθησε την καθοδική πορεία για να φτάσει πέρσι (2017) στα 6,75 δισ. €, έτσι ώστε να επιτευχθούν τα πρωτογενή πλεονάσματα που θα συντηρούν την εξυπηρέτηση του χρέους στη μεταμνημονιακή εποχή που εγκαινίασε ο παριστάνων τον πρωθυπουργό, από τις πλαγιές της Ιθάκης. Ακόμα κι ο απεχθής Πολ Τόμσεν, σε κοινή έκθεσή του με τον Μόρις Όμπστφλεντ, οικονομικό σύμβουλο του ΔΝΤ, προέβλεψε ότι θα γίνουμε μάρτυρες ακινητοποιημένων λεωφορείων λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και νοσοκομείων χωρίς σύριγγες, αν οι δημόσιες δαπάνες μειωθούν κατά 2% του ΑΕΠ, όπως ζήτησαν οι «ανυποχώρητοι» διαπραγματευτές της κυβέρνησής μας. Σύμφωνα με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, οι πιστώσεις του πρώτου εξαμήνου του 2018 ανήλθαν στα 1,2 δισ. σημειώνοντας απόκλιση 757 εκατ. € από τον εθνικό στόχο του εξαμήνου, που ήταν 1,99 δισ. €. Μια εξήγηση αυτής της απόκλισης είναι ότι το οικονομικό επιτελείο συγκεντρώνει πόρους για επιδοματική πολιτική σε χαμηλά κοινωνικά στρώματα και, σε συνέχεια, των αθρόων προσλήψεων μετακλητών στο Δημόσιο, προκειμένου να διαχειριστεί το μέγεθος της εκλογικής της ήττας στις επικείμενες εθνικές εκλογές, που θα αναγκαστεί να τις κάνει πιθανότατα πριν τις ευρωεκλογές και τις δημοτικές εκλογές.
Η δέσμευση του εθνικού δημόσιου πλούτου στο Υπερταμείο, που θα ελέγχεται από τους δανειστές για τα επόμενα 99 χρόνια, το άνοιγμα των κρατικών μονοπωλίων σε κρατικές ή ιδιωτικές εταιρείες άλλων χωρών, κατά τα πρότυπα της αποικιοκρατίας, όπως π.χ. οι τηλεπικοινωνίες, το φυσικό αέριο, τα περιφερειακά αεροδρόμια, ο σιδηρόδρομος, τα λιμάνια, ο ΔΕΔΗΕ και οσονούπω ο …Μόρνος, στερούν από ετήσια έσοδα τα κρατικά ταμεία, αφού τα υπερκέρδη δεν φορολογούνται. Ενδεικτικά, στη σύμβαση παραχώρησης των δεκατεσσάρων περιφερειακών αεροδρομίων στη γερμανική Φράπορτ, η εταιρεία απαλλάσσεται από ΕΝΦΙΑ, δημοτικά τέλη και φόρους, ενώ θεσπίστηκαν ακόμα και αποζημιώσεις σε περίπτωση ζημιών από το ελληνικό Δημόσιο!
Αξίζει ν’ αναφερθεί εδώ ότι η πολύνεκρη κατάρρευση της οδογέφυρας στη Γένοβα, η οποία βρίσκεται πάνω στον αυτοκινητόδρομο Α10 που αποτελεί Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφοράς, ήταν αποτέλεσμα της έλλειψης συντήρησης από το ιδιωτικό κονσόρτσιουμ «Ατλάντα», με βασικό μέτοχο την οικογένεια Μπένετον. Το κονσόρτσιουμ παρουσίαζε εκθετική αύξηση του ποσοστού των καθαρών κερδών, που έφτασαν τα 4 δισ. το 2017, αποτέλεσμα των πενιχρών επενδύσεων στη συντήρηση και στην επισκευή των κακοτεχνιών του αυτοκινητόδρομου. Το πρόγραμμα των μαζικών ιδιωτικοποιήσεων των αυτοκινητοδρόμων αποτέλεσε εμβληματική πολιτική των κεντροαριστερών Πρόντι και Νταλέμα από το 1998, με την απόλυτη υποστήριξη της Ε.Ε.
Οι περικοπές αυτές πραγματοποιούνται σε μια περίοδο που εντείνονται οι φυσικές πιέσεις στα συστήματα υποδομών και άρα θα απαιτούνταν ενίσχυση και επανασχεδιασμό τους προκειμένου να θωρακιστεί κατά το δυνατόν ο δημόσιος χώρος. Τα έντονα καιρικά φαινόμενα, οι απειλές στη μεσογειακή χλωρίδα και πανίδα και στη δημόσια υγεία που συνοδεύουν την κλιματική αλλαγή, το 1,5 εκατ. που αντιμετωπίζει ακραία φτώχεια κι έχει απόλυτη ανάγκη τις δημόσιες υποδομές (νοσοκομεία, μέσα μαζικής μεταφοράς κοκ), ο εντεινόμενος αναθεωρητισμός της νεοθωμανικής Τουρκίας και των επιρροών της, απαιτούν δημόσιες υποδομές, αλληλεγγύη και υψηλό πατριωτικό φρόνημα. Τα ακριβώς αντίθετα δηλαδή απ’ αυτά που προκαλεί η τρέχουσα διακυβέρνηση με την εγκατάλειψη και τη σήψη στη φάση της αποδρομής της. Ένα μόνο δείγμα της κατάστασης που θα βιώσουμε τον προσεχή χειμώνα είναι οι εικόνες των πλεούμενων αυτοκινήτων από μικρής έκτασης βροχοπτώσεις το καλοκαίρι στο Λεκανοπέδιο… Όσο γρηγορότερα ολοκληρωθεί ο βίος αυτής της κυβέρνησης τόσο περισσότερες πιθανότητες έχουμε, βοηθούσης και της λαϊκής αφύπνισης, να θέσουμε τέλος στην κατάρρευση και στην παρακμή.


 http://ardin-rixi.gr/archives/209274

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου