Στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδος, η εφημερίδα "Καθημερινή" δημοσίευσε ένα άρθρο σχετικά με το πόσο θα επιβαρυνθεί το Ελληνικό δημόσιο από τις κινητοποιήσεις των αγροτών.
Ο λόγος αυτής της επιβάρυνσης είναι οι, επιεικώς, "περίεργες" συμβάσεις
παραχώρησης, που έχει υπογράψει το κράτος, που υποχρεώνουν το Δημόσιο
να καλύψει τα απολεσθέντα έσοδα των διοδίων στις ιδιωτικές επιχειρήσεις
και κοινοπραξίες, που διαχειρίζονται το οδικό δίκτυο.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα, «από
τις 21 Ιανουαρίου και έπειτα, σταδιακά οι εθνικές οδοί άρχισαν να
κλείνουν από τα αγροτικά "μπλόκα". Ανάλογα με το πού βρίσκονται τα..
μπλόκα, κάποιοι σταθμοί διοδίων έχουν κλείσει εντελώς, ενώ άλλοι
υπολειτουργούν (καθώς η κυκλοφορία έχει μειωθεί). Σήμερα, η κατάσταση
έχει συνοπτικά ως εξής:
•
Στο τμήμα Μαλιακού - Κλειδιού (της εθνικής οδού Αθηνών - Θεσσαλονίκης),
τα διόδια Τεμπών έχουν κλείσει από τις 21 Ιανουαρίου και ακολούθησαν
σταδιακά τα μετωπικά διόδια Πυργετού, Μοσχοχωρίου και Μακρυχωρίου, καθώς
και οι πλευρικοί σταθμοί Γυρτώνης και Μακρυχωρίου.
•
Στο τμήμα Μεταμόρφωσης - Σκάρφειας (της εθνικής οδού Αθηνών -
Θεσσαλονίκης) από τις 22 Ιανουαρίου τα διόδια Αφιδνών και Θήβας κλείνουν
κάποιες ώρες καθημερινά, ή οι αγρότες "ανοίγουν" τις μπάρες για τους
διερχόμενους.
•
Στην εθνική οδό Ελευσίνας - Κορίνθου - Πάτρας, τα διόδια Ισθμού
ξεκίνησαν με ολιγόωρους αποκλεισμούς στις 23 Ιανουαρίου και έκλεισαν
εντελώς από τις 26 Ιανουαρίου (εκτιμάται ότι από την έναρξη των
κινητοποιήσεων έχει χαθεί το 73% των εσόδων του σταθμού). Επίσης, το
μπλόκο του Αιγίου οδηγεί από τις 23 Ιανουαρίου στο κλείσιμο των διοδίων
Ρίου για κάποιες ώρες καθημερινά. Τέλος, από τις 3 έως τις 7 Φεβρουαρίου
έγιναν ολιγόωρα μπλόκα στην Πάχη Μεγάρων, με αποτέλεσμα να ανασταλεί
για κάποιες ώρες η λειτουργία των διοδίων Ελευσίνας και των πλευρικών
σταθμών Πάχης και Περάμου. Υπολογίζεται ότι ο άξονας έχει χάσει τις
ημέρες αυτές το 40% των αναμενόμενων εσόδων του από τα διόδια.
•
Τέλος, στην εθνική οδό Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας, από αγροτικά
μπλόκα στις 24 και 25 Ιανουαρίου επηρεάστηκαν για κάποιες ώρες οι
σταθμοί διοδίων Καλαμάτας και Σπαθοβουνίου αντίστοιχα. Και από τις 27
Ιανουαρίου –και για αρκετές ημέρες και ώρες– ο σταθμός Νεστάνης.
Φυσικά, οι παραχωρησιούχοι δεν είναι διατεθειμένοι να επωμιστούν το κόστος των αγροτικών κινητοποιήσεων. Σύμφωνα
με τις συμβάσεις παραχώρησης, ένα "γεγονός ανωτέρας βίας" ή "γεγονός
απαλλαγής" (όπως είναι το κλείσιμο των δρόμων από κινητοποιήσεις)
βαρύνει το Δημόσιο αν δεν βαρύνει τον παραχωρησιούχο».
Ποια κυβέρνηση και ποιοι υπουργοί είναι αυτοί, που υπόγραψαν πως «τα γεγονότα ανωτέρας βίας θα βαρύνουν το Δημόσιο»;
Τι λογική είναι αυτή, που μεταβιβάζει τον οποιοδήποτε επιχειρηματικό
κίνδυνο μίας εταιρείας στο Δημόσιο; Γιατί δεν κλήθηκαν σε απολογία οι
αρμόδιοι, που δέσμευσαν το Ελληνικό Δημόσιο με αυτές τις εξωφρενικές
συμβάσεις; Πως είναι δυνατόν ο λαός, που ζημιώνεται αφάνταστα και
καθημερινά από τις ανούσιες κινητοποιήσεις των αγροτών να κληθεί να
πληρώσει την ταλαιπωρία, που υπόκειται ακουσίως;
Τελικά
σε αυτό το κράτος μπορούν να επιβιώσουν μόνο οι κομματικά διαπλεκόμενοι
και οι συνδικαλιστές, οι τεμπέληδες, οι απατεώνες και οι πάσης φύσεως
ανώμαλοι και διεστραμμένοι; Όλοι οι υπόλοιποι είμαστε καταδικασμένοι να
ζούμε για να τους υπηρετούμε; Την ευθύνη, ωστόσο, φέρουμε ακέραια όλοι
οι σκεπτόμενοι πολίτες, που επιτρέπουμε στους τσαρλατάνους να ορίζουν το
ποια είναι η σημερινή Ελληνική κοινωνία. Δεν μπορούμε, όμως, και δεν
έχουμε το δικαίωμα να συνεχίσουμε την τακτική της αδιαφορίας, γιατί τότε
θα κατηγορηθούμε, δικαίως, για εγκληματική συνέργεια στο κακούργημα του
αφανισμού του έθνους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου