Καμία μερισματική ωφέλεια για τους μετόχους της Αττικής
Οδού δεν έχει συντελεστεί μέχρι σήμερα καθώς προτεραιότητα της
εταιρείας είναι η αποπληρωμή των δανείων προς τις τράπεζες.
Με το επιχείρημα αυτό η κοινοπραξία του κερδοφόρου αυτοκινητόδρομου
αποκρούσει τις απόψεις του ΣΥΡΙΖΑ που διατυπώθηκαν από το βουλευτή και
υπεύθυνο του Οικονομικού Τομέα κ. Γεώργιου Σταθάκη με δηλώσεις του
«Θέμα» της περασμένης Κυριακής.Τις δηλώσεις για άμεση επιστροφή του οδικού άξονα στο ελληνικό δημόσιο ή για αναθεώρηση της σύμβασης επανέλαβε και σήμερα στο ραδιοφωνικό σταθμό Σκάι, ο Βουλευτής κ. Γιώργος Σταθάκης, υποστηρίζοντας ότι το κόστος του έργου ανήλθε συνολικά στο 1,3 δις ευρώ και τα έσοδα της εταιρείας έως το 2015 θα ανέλθουν στα 2,3 δισεκατομμύρια.
Σύμφωνα με την εταιρεία «η διακοπή της σύμβασης και η επιστροφή της στο δημόσιο θα συντελεστεί όταν η μέση απόδοση του κεφαλαίου προς τους μετόχους ξεπεράσει
σε ποσοστό το 11,60%».
Όπως σημειώνει, η διακοπή της σύμβασης θα γίνει αφού πρώτα αποπληρωθούν τα δάνεια και οι τόκοι των τραπεζών, καλυφθούν τα έξοδα λειτουργίας και συντήρησης και στην συνέχεια αποπληρωθούν στους μετόχους της Αττικής Οδού (Ελλάκτωρ, J&P, Τράπεζα Πειραιώς) τα ίδια κεφάλαια ύψους 174 εκ. ευρώ τα οποία επενδύθηκαν κατά την κατασκευαστική περίοδο (πριν από 15 χρόνια περίπου) και η σχετική τους απόδοση.
Μέχρι τώρα, σημειώνουν, από τα έσοδα του έργου αποπληρώνονται δάνεια και τόκοι, ενώ 17 χρόνια μετά την έναρξη της παραχώρησης και 12 χρόνια μετά την τμηματική έναρξη λειτουργίας της Αττικής Οδού δεν έχει προκύψει μέχρι σήμερα καμία μερισματική ωφέλεια, ούτε ενός ευρώ, για τους μετόχους της «Αττική Οδός ΑΕ».
Στελέχη της εταιρείας μιλώντας στο protothema.gr χαρακτηρίζουν τους ισχυρισμούς του κ. Σταθάκη, «μπακαλίστικους υπολογισμούς» που αθροίζουν τα ετήσια έσοδα της Αττικής οδού (περί τα 250 εκ. ευρώ) και τα πολλαπλασιάζουν επί οκτώ που είναι τα χρόνια πλήρους λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου (2005-2012).
Όπως αναφέρουν από το 2009 η Αττική οδός έχει μείωση της κυκλοφορίας κατά 30%, εικόνα που συνεχίστηκε και κατά το 2012 όπου οι μέσες ημερήσιες διελεύσεις περιορίστηκαν στις 216.000 με μέσο τέλος διοδίου 2,22 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) αν και από την σύμβαση προβλεπόταν να φτάσει ως και τα 3,84 (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ). Αντίστοιχη κάμψη παρατηρήθηκε και στα έσοδα που το 2012 διαμορφώθηκαν σε 175 εκ. ευρώ από 2013 εκ. ευρώ το 2011.
«Η διατήρηση του τέλους διοδίου σε ποσοστό 30% χαμηλότερο από το ανώτατο διόδιο τέλος, που προβλέπεται στο άρθρο 50 του Ν.2445/96 αποτελεί κοινωνική επιλογή της Αττικής Οδού, σε συνεργασία με το ελληνικό δημόσιο».
Δεν αναφέρεται όμως ότι εάν γινόταν αύξηση της τιμής του διοδίου, τότε ο δρόμος θα επιστρεφόταν πολύ γρηγορότερα στο δημόσιο και όχι το 2024 όπως ορίζει η σύμβαση. Είναι αλήθεια ότι η σύμβαση με την Αττική Οδό έχει βρεθεί πολλές φορές στο μικροσκόπιο της δικαιοσύνης μετά από αλλεπάλληλα δημοσιεύματα, που σύμφωνα με στελέχη της ουδέποτε προέκυψαν στοιχεία σε βάρος της.
Με βάση άλλωστε τις δανειακές συμβάσεις, οι οποίες αποτελούν Προσάρτημα του Νόμου, από την έναρξη λειτουργίας της Αττικής Οδού ασκείται συνεχής και ενδελεχής έλεγχος από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία από κοινού με όμιλο Εμπορικών Τραπεζών (Bank of Tokyo – Mitsubishi, HypoVereinsbank, κλπ) συμμετείχε στη χρηματοδότηση του έργου, το ύψος της οποίας υπερβαίνει τα 700 εκατ. ευρώ.
Τα στοιχεία της κυκλοφορίας και των εσόδων της Αττικής Oδού καταγράφονται καθημερινά και ελέγχονται από το Ελληνικό Δημόσιο, καταλήγει η κοινοπραξία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου