Πέμπτη 19 Απριλίου 2012

Οι λωποδύτες της εξουσίας την ώρα που κλείνουν τον Άκη φυλακή παραλαμβάνουν 400 σαπάκια τανκς (αποσύρθηκαν το 1991) από τους Αμερικανούς!






Κι ενώ ο Άκης Τσοχατζόπουλος κάνει ραντεβού γνωριμίας με τους φυλακισμένους και μαθαίνει τις «άκρες» για μια ανθρώπινη ζωή στο Κορυδαλλό, η ελληνική κυβέρνηση αναζητεί εφοπλιστές που θα μεταφέρουν δωρεάν από τις ΗΠΑ τα 400 τανκς Μ1Α1 ABRAMS!
Oι απίστευτοι λωποδύτες της εξουσίας την ώρα που προσφέρουν τον μιζΑκη θέαμα στον λαό του οποίου πετσοκόβουν ζωές, μισθούς και συντάξεις, ετοιμάζονται να παραλάβουν από τη Νεβάδα των ΗΠΑ μεταχειρισμένα-δηλαδή το πρόβλημα του άλλου-τανκς και να μετατρέψουν τη χώρα σε ένα απέραντο σκουπιδότοπο σιδερικών και παράνομων μεταναστών.
Οι λωποδύτες της εξουσίας που κάνουν τη βρώμικη δουλειά στη ζούλα θα πρέπει εδώ και τώρα να καθήσουν στο σκαμνί και να μην χρειασθεί να περάσουν οι δεκαετίες που χρειάσθηκαν ώσπου να συλληφθεί ο Τσοχατζόπουλος. Προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι οι αρχηγοί όλων των κομμάτων έχουν βγάλει το σκασμό για το νέο τεράστιο σκάνδαλο που βρίσκεται σε εξέλιξη. Ακόμη και ο Ανεξάρτητος Πάνος Καμμένος κατάπιε τη γλώσσα του!..

Μάλιστα τους προηγούμενους μήνες βρέθηκαν στην Αριζόνα  αξιωματικοί του Γενικού Επιτελείου Στρατού για να εξετάσουν από κοντά την κατάσταση των σαπακίων που μας προσφέρουν «δωρεάν» οι Αμερικανοί. Καλούμε το ΓΕΣ να ανακοινώσει τα ονόματα των συγκεκριμένων αξιωματικών οι οποίοι θα πρέπει να κληθούν από την επόμενη ελληνική βουλή για να μιλήσουν για την ανάγκη η μη της παραλαβής τους. Τα συγκεκριμένα σιδερικά βρίσκονται σε υπαίθριο χώρο εδώ και καιρό και προφανώς τα έχει φάει η σκουριά!

Να θυμίσουμε ότι πρόσφατα υπήρξαν δημοσιεύματα στον αυστριακό, γερμανικό, γαλλικό κλπ. τύπο ότι η Ελλάδα, ενώ δανείζεται από την Ευρώπη, αγοράζει δήθεν καινούργια άρματα από τις ΗΠΑ. Αφετηρία ήταν ερώτηση Αυστριακού ευρωβουλευτή. Μόνο που τα  Άμπραμς δεν είναι καινούρια και δεν τα αγοράζουμε…

Σε ανταπόκρισή του από την Αθήνα ο δημοσιογράφος Γκερντ Χέλερ -Handelsblatt online -σημειώνει: “Όταν τον περασμένο Οκτώβριο ξεκίνησαν τα δημοσιεύματα για το σχεδιαζόμενο εξοπλιστικό πρόγραμμα, το ελληνικό Υπουργείο Άμυνας τα διέψευσε: Ένα τέτοιο πρόγραμμα «δεν προβλέπεται προς το παρόν», ήταν η απάντηση.

Ο πρώην κυβερνητικός εκπρόσωπος Ηλίας Μόσιαλος το διέψευσε ακόμη πιο κατηγορηματικά: «Δεν υπάρχει καν η σκέψη για τέτοια συμφωνία, η οποία θα επιβάρυνε περισσότερο τον προϋπολογισμό». Ωστόσο, ο Ηλίας Μόσιαλος δεν έλεγε προφανώς την αλήθεια.

Στις αρχές Δεκεμβρίου του 2011 9μελής επιτροπή εμπειρογνωμόνων του ελληνικού Γενικού Επιτελείου αναχώρησε για τη Νεβάδα, για να αξιολογήσει τα τανκς και να επιλέξει από 1.000 τα 400 πλέον καλοδιατηρημένα. Το Γενικό Επιτελείο πραγματοποίησε ήδη επαφές με έλληνες εφοπλιστές, προκειμένου να συγκεντρώσει προσφορές για τη θαλάσσια μεταφορά των τανκς από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα, αναφέρουν πηγές. Ο υπουργός Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος σιωπά. Το υπουργείο Άμυνας δε θέλησε να τοποθετηθεί σε ερώτημα που του έθεσε η Handelsblatt online…»

Οι ΗΠΑ θέλουν να παραχωρήσουν δωρεάν τα τανκς. Η παραλαβή τους όμως θα κοστίσει πολλά τους Έλληνες. Μόνο η μεταφορά τους από τις ΗΠΑ θα κοστίσει 10 -12 εκατομμύρια δολάρια, ενώ για την αποκατάσταση των τεθωρακισμένων απαιτείται διψήφιος αριθμός εκατομμυρίων ευρώ“.
To άρθρο της γερμανικής εφημερίδας Hannoversche Allgemeine αναφέρει τα εξής:
Τα αντικείμενα του πόθου βρίσκονται στην αμερικανική πολιτεία της Νεβάδα, όχι μακριά από τον παράδεισο του τζόγου, το Λας Βέγκας: Περισσότερα από 1000 παλιά τεθωρακισμένα τύπου Μ1Α1 Abrams έχει τοποθετήσει εδώ ο αμερικανικός στρατός. Τα περισσότερα αποσύρθηκαν μετά τον πόλεμο του Κόλπου το 1991.
Ο ξηρός αέρας της ερήμου προστατεύει τα τανκς από τη σκουριά. Ωστόσο οι μηχανές θα μπορούσαν να τεθούν ξανά σε κίνηση και τα τεθωρακισμένα να λειτουργήσουν. Υπάρχει ένας ενδιαφερόμενος για τα τανκς τύπου Abrams, η υπερχρεωμένη Ελλάδα, που προτίθεται να πάρει περίπου 400 τανκς από τις δυνάμεις του αμερικανικού στρατού.
Η Ελλάδα είναι μια χώρα στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Η ελληνική κυβέρνηση αναγκάζεται να περικόψει τις συντάξεις και να απολύσει δεκάδες χιλιάδες δημοσίους υπαλλήλους, ο Υπουργός Οικονομικών χρωστάει σε κατασκευαστικές εταιρίες και προμηθευτές 6,6 δις ευρώ, στα δημόσια νοσοκομεία υπάρχει έλλειψη ακόμα και σε γάζες και ο στρατός χρωστά στα Ελληνικά Πετρέλαια ένα διψήφιο ποσό εκατομμυρίων για καύσιμα…»
Οι ΗΠΑ θέλουν μεν να παραχωρήσουν τα τάνκς δωρεάν, ενώ η τιμή τους ανά τεμάχιο ανέρχεται σε περισσότερα από έξι εκατ. δολάρια, αλλά παρ’ όλα αυτά θα κοστίσουν ακριβά στους Έλληνες. Μόνο η μεταφορά τους από τις ΗΠΑ θα κοστίσει πέντε με οκτώ εκατ. δολάρια και απαιτείται διψήφιο ποσό εκατομμυρίων ευρώ για τις εργασίες αποκατάστασης των παροπλισμένων από καιρό τεθωρακισμένων.
Αλλά και η λειτουργία τους θα απαιτήσει χρήματα, επειδή η τουρμπίνα του Μ1Α1 Abrams καταναλώνει κατά ένα τρίτο περισσότερα καύσιμα σε σύγκριση με τους κινητήρες ντίζελ παρόμοιων τανκς. Τα τανκς Abrams αναμένεται να εγκατασταθούν στη βόρειο Ελλάδα, κοντά στα σύνορα με την Τουρκία – για να μπορούν να αποκρούσουν ενδεχόμενη εισβολή του νατοϊκού εταίρου(!)
Ακόμα όμως κι αν δεχτεί κανείς αυτό το σενάριο περί απειλής, είναι αμφίβολο αν η Ελλάδα χρειάζεται πραγματικά αυτά τα 400 τανκς. Άλλωστε, διαθέτει ήδη περισσότερα από 1600 τεθωρακισμένα στο οπλοστάσιό της – αναλογικά με τον πληθυσμό της, περισσότερα από κάθε άλλη χώρα της Ευρώπης.
Μόλις πριν από τρία χρόνια ο ελληνικός στρατός παρέλαβε 170 τανκς τύπου Leopard – 2  από τη γερμανική εταιρία Krauss-Maffei Wegmann (KMW), συνολικού κόστους 1,72 δις ευρώ, τα οποία στο μεταξύ είναι άχρηστα, αφού λόγω της οικονομικής δυσπραγίας η Ελλάδα μέχρι τώρα δεν έχει μπορέσει να προμηθευτεί πολεμικό εξοπλισμό γι’ αυτά. Πολλοί ειδικοί λοιπόν αναρωτιούνται τι νόημα έχει η τωρινή προμήθεια ακόμη περισσότερων τεθωρακισμένων, τα οποία κατά πάσα πιθανότητα δεν μπορούν να πυροβολήσουν
Και ενώ οι φορολογούμενοι των κρατών της Ευρωζώνης πρέπει να συμπαρασταθούν στην Ελλάδα με δανειακή βοήθεια δισεκατομμυρίων, οι έλληνες πολιτικοί και στρατιωτικοί ζουν τη δική τους πολεμική παράνοια. Καμία άλλη χώρα του ΝΑΤΟ, με εξαίρεση τις ΗΠΑ, δεν δαπανά σε σχέση με το ΑΕΠ της τόσα πολλά χρήματα για εξοπλισμούς όσα η Ελλάδα.
Η αιώνια δικαιολογία είναι η δήθεν απειλή από τη γειτονική Τουρκία. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΟΟΣΑ, οι ελληνικές αμυντικές δαπάνες του 2010 έφτασαν στο 4,3% του ΑΕΠ. Ο μέσος όρος των χωρών του ΟΟΣΑ βρίσκεται στο 1,7%. Την προηγούμενη δεκαετία η Ελλάδα αύξησε τον αμυντικό της προϋπολογισμό από 4,5 σε 7,6 δις ευρώ. Ο εξοπλιστικός ανταγωνισμός με την Τουρκία αποτελεί μία από τις αιτίες για την άσχημη κατάσταση του χρέους. Μάλιστα η κυβέρνηση περιόρισε υπό την πίεση της κρίσης το 2011 τις δαπάνες για την αγορά εξοπλισμών από 1,5 δις σε 600 εκατ. ευρώ. Φέτος όμως θα αυξηθούν ξανά σε ένα δις.
 

> Για το ίδιο θέμα ο συντάκτης του ΒΗΜΑτος Άγγελος Αθανασόπουλος θα γράψει σε άρθρο του>
Σοβαρότατες επιφυλάξεις για τη σκοπιμότητα της προμήθειας των αμερικανικών αρμάτων μάχης Μ1Α1 Abrams, ακόμη και υπό τη μορφή παραχώρησης, εκφράζουν υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι του υπουργείου Εθνικής Αμυνας. Παρά το όψιμο ενδιαφέρον που επιδεικνύουν συγκεκριμένοι κύκλοι, εντός και εκτός Πενταγώνου, προκειμένου να προχωρήσει το «πακέτο Abrams», απόρρητες εισηγήσεις που βρίσκονται στη διάθεση του «Βήματος» καταδεικνύουν πέραν πάσης αμφιβολίας ότι για οικονομικούς, επιχειρησιακούς και διπλωματικούς-πολιτικούς λόγους τα αμερικανικά άρματα δεν αποτελούν τη στιγμή αυτή βασική προτεραιότητα για τις ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις. Hδη υπάρχει τεράστιος αριθμός αρμάτων και κάποια θα έπρεπε να αποσυρθούν. Αντιθέτως, άλλοι είναι οι τομείς που χρήζουν άμεσων αποφάσεων, με πρώτον απ’ όλους την Πολεμική Αεροπορία και τον εκσυγχρονισμό του στόλου των μαχητικών αεροσκαφών.

Το κρίσιμο θέατρο επιχειρήσεων, σύμφωνα με όλες τις απόρρητες αναλύσεις των επιτελείων, είναι ο εναέριος και θαλάσσιος χώρος του Αιγαίου, όχι ο Εβρος. Η υπόθεση της «δωρεάν» παραχώρησης περίπου 400 αρμάτων μάχης Abrams από τις Ηνωμένες Πολιτείες στην Ελλάδα ξεκίνησε όταν υπουργός Εθνικής Αμυνας ήταν ο κ. Π. Μπεγλίτης. Ο σημερινός εκπρόσωπος Τύπου του ΠαΣοΚ μόνο οπαδός των συνεχών αγορών οπλικών συστημάτων δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί. Ωστόσο η πρώην πολιτική ηγεσία του υπουργείου και ο ίδιος προσωπικά έκριναν ότι η παραχώρηση των Abrams θα μπορούσε να αξιοποιηθεί διαπραγματευτικά ώστε η Ελλάδα να επιτύχει καλύτερες προσφορές στην πολύπαθη υπόθεση της αγοράς πυρομαχικών για τα γερμανικά άρματα μάχης Leopard 2 που, ως γνωστόν, αγοράστηκαν άσφαιρα!
Από τον Μπεγλίτη στον Αβραμόπουλο
Το θέμα είχε ατονήσει, αλλά μετά την ανάληψη της ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Αμυνας από τον κ. Δ. Αβραμόπουλο επανήλθε στο προσκήνιο. Δεν το είχαν ξεχάσει άλλωστε οι Αμερικανοί, κάτι που φάνηκε και στην πρώτη, εθιμοτυπική, επίσκεψη που πραγματοποίησε στο Πεντάγωνο ο πρεσβευτής των Ηνωμένων Πολιτειών Ντάνιελ Μπένετ Σμιθ που επανέφερε την υπόθεση. Διπλωματικοί κύκλοι σημειώνουν χαρακτηριστικά ότι είναι σαφής η πρόθεση των ΗΠΑ να αξιοποιήσουν εμπορικά τα αποθέματά τους σε αμυντικό υλικό. Αυτό θα έφερνε δουλειές στις αμερικανικές βιομηχανίες μέσω συντηρήσεων, πυρομαχικών κ.λπ.
Στρατιωτικές πηγές σημειώνουν ότι ο κ. Αβραμόπουλος υποχρεώθηκε να συζητήσει έναν φάκελο που παρέλαβε και δεν κίνησε ο ίδιος κάποια ειδική διαδικασία. Οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι το ζήτημα θα εξεταστεί, αλλά δεν πρόκειται να ληφθεί καμία βιαστική απόφαση, καθώς «η μελέτη και οι όποιες κινήσεις απαιτούν χρόνο».
Μάλιστα, ομάδα αξιωματικών του Στρατού Ξηράς μετέβη στη Νεβάδα για να επιθεωρήσει κάποια από τα συνολικά περίπου 1.000 άρματα μάχης M1A1 Abrams που είναι αποθηκευμένα εκεί. Πληροφορίες αναφέρουν ότι είδε ότι περίπου 250 εξ αυτών είναι σε αρκετά καλή κατάσταση. Ωστόσο, επιμένουν οι ίδιες πηγές, η επιθεώρηση υπήρξε κυρίως οπτική και δεν προχώρησε εις βάθος.
Η αρμόδια επιτροπή του ΓΕΣ αναμένεται να συντάξει οικονομοτεχνική μελέτη που θα τεθεί υπόψη της πολιτικής ηγεσίας. Σύμφωνα με ανώτατες πηγές του Στρατού Ξηράς, τα Μ1Α1 Abrams θα μπορούσαν να βοηθήσουν ώστε σε βάθος πενταετίας να αρχίσουν να αποσύρονται άρματα παλαιότερης τεχνολογίας. Το κρίσιμο θέμα όμως είναι οι πιστώσεις, καθώς φαίνεται ότι μόνο η μεταφορά τους θα κοστίσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ (ορισμένες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για πάνω από 50 εκατ. ευρώ).
Ωστόσο τα ερωτηματικά είναι πολλά και δύσκολα. Και το πρώτο εξ αυτών αφορά το πού θα βρεθούν τα απαραίτητα κονδύλια, όχι μόνο για τη μεταφορά των αρμάτων στην Ελλάδα αλλά και για τη συντήρηση και τον εκσυγχρονισμό τους.

Ενημερωμένοι κύκλοι του Πενταγώνου σημειώνουν σε εισηγήσεις τους ότι μόνο για να επανέλθουν τα αμερικανικά άρματα σε επιχειρησιακή ετοιμότητα θα απαιτηθεί ένα ποσό που ξεπερνά, κατά μέσον όρο, τις 75.000 ευρώ ανά άρμα. Αν μάλιστα επιλεγεί η πλήρης αναβάθμιση, τότε το κόστος εκτοξεύεται σε περίπου 385.000 ευρώ ανά άρμα. Σε περίπτωση που η Ελλάδα επιλέξει την αγορά 250 αρμάτων Abrams (σύμφωνα με τον αριθμό που κυκλοφορεί στους διαδρόμους του ΓΕΣ), το ελάχιστο κόστος απλώς και μόνο για να βρεθούν τα άρματα σε επιχειρησιακή ετοιμότητα πλησιάζει τα 19 εκατ. ευρώ. Και το κόστος αυτό δεν περιλαμβάνει τα κονδύλια για καύσιμα, πυρομαχικά κ.λπ. Σε περίπτωση μάλιστα που κριθεί ότι τα άρματα χρειάζονται πλήρη αναβάθμιση, το κόστος θα προσεγγίσει τα 100 εκατ. ευρώ.
Η συζήτηση για τα κόστη προκύπτει από το γεγονός ότι τα συγκεκριμένα άρματα είναι ήδη καταπονημένα από τη χρησιμοποίησή τους σε παλαιότερες επιχειρήσεις του αμερικανικού Στρατού. Η αξιοποίησή τους στους πολέμους στο Ιράκ και ιδιαίτερα στον δεύτερο, του 2003, σημαίνει ότι οι κινητήρες τους υπέστησαν τις κακουχίες της ιρακινής ερήμου. Επιπλέον, ιδιαίτερης εξέτασης χρήζει η πληροφορία ότι όλα τα άρματα Μ1Α1 Abrams έχουν περάσει από ειδική αναβάθμιση της θωράκισής τους με απεμπλουτισμένο ουράνιο (depleted uranium), κάτι το οποίο θα μπορούσε να προκαλέσει προβλήματα υγείας.
Ακριβά καύσιμα
Οι επιφυλάξεις δεν περιορίζονται εδώ. Τα Abrams θα χρειαστούν και πυρομαχικά των 120 χιλιοστών, ενώ η ελληνική κυβέρνηση κατάφερε πρόσφατα, μετά χιλίων κόπων και βασάνων, να διασφαλίσει την ομαλή τροφοδοσία των Leopard με ανάλογα πυρομαχικά. Επιπλέον, τα αμερικανικά άρματα καταναλώνουν πολύ μεγάλες ποσότητες καυσίμου, στοιχείο που προκύπτει από αναφορές του ίδιου του αμερικανικού Στρατού. Σε μια περίοδο όπου έχουν παρατηρηθεί προβλήματα με την τροφοδοσία καυσίμων τόσο στο Πολεμικό Ναυτικό όσο και στην Πολεμική Αεροπορία, ενώ τουλάχιστον δύο φορές χρειάστηκε να υπάρξει πολιτική παρέμβαση για να διευθετηθεί το θέμα των πληρωμών προς τα ΕΛΛΠΕ, κάτι τέτοιο θα επιβάρυνε περαιτέρω τον αμυντικό προϋπολογισμό. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου