Η φρεγάτα ΨΑΡΑ, η πυραυλάκατος ΝΤΕΓΙΑΝΝΗΣ και το υποβρύχιο ΜΑΤΡΩΖΟΣ «βούλιαξαν» από χιλιάδες Έλληνες επισκέπτες!
Η φρεγάτα ΨΑΡΑ
Η Φ/Γ «Ψαρά» είναι τύπου ΜΕΚΟ 200, Γερμανικής σχεδίασης και κατασκευάστηκε από τα Ελληνικά Ναυπηγεία. Παρελήφθη από το Πολεμικό Ναυτικό τον Απρίλιο του 1998 και είναι του ίδιου τύπου με τις Φ/Γ ΥΔΡΑ, Φ/Γ ΣΠΕΤΣΑΙ και την Φ/Γ ΣΑΛΑΜΙΣ. Σύμφωνα με την απόφαση του ΑΝΣ Νο 24//29-03-1990, Φ/Γ ΨΑΡΑ ονομάστηκε από το ελληνικό νησί το οποίο έχει το ίδιο όνομα, για την τιμή και τον ηρωισμό των κατοίκων του νησιού ΨΑΡΑ στις ναυτικές μάχες στη διάρκεια των ναυτικών μαχών για την απελευθέρωση από την
Οθωμανική Αυτοκρατορία. Ο αριθμός αναγνωρίσεως του πλοίου είναι F-454. Είναι το πέμπτο πλοίο του Π.Ν. που φέρει το όνομα αυτό. Το πρώτο ήταν μία κορβέτα, εκτοπίσματος 494 τόνων, που εντάχθηκε στη δύναμη του Στόλου κατά την πρώτη επίσημη σύστασή του το 1830 και παρέμεινε με το όνομα αυτό μέχρι το Δεκέμβριο του 1833, οπότε και μετονομάσθηκε σε «Πρίγκηψ Μαξιμιλιανός». Ακολούθησε ένα ατμόπλοιο, βοηθητικό του στόλου, χωρητικότητας 870 τόνων, κατασκευής 1878 που αγοράσθηκε στην Αγγλία το 1880 (πρώην «Gettysbourg»). Εξοπλίσθηκε και χρησιμοποήθηκε ως αρχηγίδα Τορπιλλικών και τορπιλλοβόλων, παραμένοντας στο Στόλο με το όνομα «Ψαρά» μέχρι την παραγγελία του ομώνυμου θωρηκτού. Τρίτο κατά σειρά ομώνυμο πλοίο, υπήρξε το θωρηκτό «Ψαρά», εκτοπίσματος 4808 τόνων, που ναυπηγήθηκε από τη Γαλλική εταιρεία Forges et Chantiers de la Mediterranée στα ναυπηγεία της Granville στη Χάβρη, μεταξύ 1887 και 1891. Μετά τη μετασκευή και επαύξηση του οπλισμού του, το θωρηκτό «Ψαρά» έλαβε μέρος στον πόλεμο του 1897 φέροντας το σήμα του Διοικητού της Θωρηκτής Μοίρας. Το 1899 εκπροσώπησε την Ελλάδα στις εορτές της επετείου ιδρύσεως της Μασσαλίας από τους Φωκαείς, καθώς και στις εορτές της στέψεως του Εδουάρδου Ζ΄ της Αγγλίας. Το «Ψαρά» έλαβε επίσης μέρος στις ναυτικές επιχειρήσεις των πολέμων 1912 – 1913 και στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε ως Σχολή Ναυτοπαίδων Πόρου. Το 1932 εκποιήθηκε για διάλυση. Τέταρτο πλοίο με το όνομα αυτό, υπήρξε το ένα από τα τέσσερα αντιτορπιλλικά τύπου Dardo, πλήρους εκτοπίσματος 1936 τόνων και ταχύτητας δοκιμών 41,5 κόμβων. Ναυπηγήθηκε και παρελήφθη στα Ιταλικά ναυπηγεία Odero – Terni – Orlando στη La Spezia, από το Π.Ν. το 1933. Έλαβε μέρος στις ναυτικές επιχειρήσεις του πολέμου 1940 -41, μεταξύ των οποίων και οι τρεις επιδρομές στο στενό του Οτράντο. Έδρασε κατά των Ιταλικών υποβρυχίων και υπάρχουν ενδείξεις προκλήσεως βλαβών σε υποβρύχιο ή βυθίσεώς του στις περιοχές των Ψαρών και της Φαλκονέρας τον Μάρτιο του 1941. Το αντιτορπιλλικό «Ψαρά» βυθίσθηκε μαχόμενο, την Κυριακή του Πάσχα 20 Απριλίου του 1941, στην περιοχή του κόλπου των Μεγάρων, όπου ήταν αγκυροβολημένο με άλλα πλοία του Στόλου, από πλήγματα Γερμανικών βομβαρδιστικών με συνολικές απώλειες 37 ατόμων (Υπαξιωματικοί και Ναυτοδίοποι).
• Διαστάσεις: 117/14,8/6 μέτρα
• Εκτόπισμα: 3.350 τόνους
• Πρόωση: CODOG (Combined Diesel Or Gas) 2 αεροστρόβιλοι LM2500 και 2 diesel MTU20V
• Ταχύτητα: 30 κόμβοι
• Πλήρωμα: Δυνατότητα Ενδιαιτήσεως 220 ατόμων
• Οπλισμός: 1 πυροβόλο 5 ιντσών/54, 2 συστήματα εγγύς προστασίας Phalanx, 8 Κ/Β Ε/Ε Harpoon, 16 Κ/Β Ε/Α ESSM (Envolved Sea Sparrow Missile) , 2 τριπλούς Τ/Λ Mk32, εκτοξευτής ΗΝ αντιμέτρων και ανάλογο ΗΝ εξοπλισμό. Δύναται να μεταφέρει ένα Ελικόπτερο S-70B-6 Aegean Hawk.
Είναι το τρίτο πλοίο του τύπου αυτού, και το δεύτερο που κατασκευάσθηκε στα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Καθελκΰσθηκε στις 30 Δεκεμβρίου 1994 και παραλήφθηκε στις 30 Απριλίου 1998 με πρώτο κυβερνήτη τον Ανπχο Γ. Δημητριάδη ΠΝ. Του ιδίου τύπου: ΥΔΡΑ, ΣΑΛΑΜΙΣ και ΣΠΕΤΣΑΙ.

Η πυραυλάκατος ΝΤΕΓΙΑΝΝΗΣ
• Μήκος: 56 m
• Πλάτος: 8,30 m
• Βύθισμα: 2,70m
• Εκτόπισμα: 364,7tn
• Μέγιστη Ταχύτητα: 33.5knots
• Αυτονομία: Πάνω από 1000 ν.μ.
• Οπλισμός :
• 1. Δύο πυροβόλα ΟΤΟΜΕLΑRA76/62
• 2. Δύο δίκαννα πυροβόλα EMERLEC30 mm
• 3. ΈξιεκτοξευτέςΚ/Β HARPOON.
• 4.Δύο Τ/Σ TOROS5/3 με κατευθυνόμενες Τ/Λ SST-4.
• Πρόωση: Τέσσερις κύριες μηχανές MTUμε μέγιστη ιπποδύναμη 3750 HPμηχανή.
• Πλήρωμα: 45 άνδρες

Το υποβρύχιο ΜΑΤΡΩΖΟΣ
Το Φεβρουάριο του 2014 πραγματοποιήθηκε η καθέλκυση του Υ/Β ΜΑΤΡΩΖΟΣ (S-122). Η καθέλκυση πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις των ΕΝΑΕ στο Σκαραμαγκά. Βρίσκονται εν εξελίξη οι εργασίες και οι εν πλω δοκιμές για την πιστοποίηση και την επιχειρησιακή ένταξη του Υ/Β στο Στόλο.
Πληροφορίες από iefimerida.gr
Η φρεγάτα ΨΑΡΑ
Η Φ/Γ «Ψαρά» είναι τύπου ΜΕΚΟ 200, Γερμανικής σχεδίασης και κατασκευάστηκε από τα Ελληνικά Ναυπηγεία. Παρελήφθη από το Πολεμικό Ναυτικό τον Απρίλιο του 1998 και είναι του ίδιου τύπου με τις Φ/Γ ΥΔΡΑ, Φ/Γ ΣΠΕΤΣΑΙ και την Φ/Γ ΣΑΛΑΜΙΣ. Σύμφωνα με την απόφαση του ΑΝΣ Νο 24//29-03-1990, Φ/Γ ΨΑΡΑ ονομάστηκε από το ελληνικό νησί το οποίο έχει το ίδιο όνομα, για την τιμή και τον ηρωισμό των κατοίκων του νησιού ΨΑΡΑ στις ναυτικές μάχες στη διάρκεια των ναυτικών μαχών για την απελευθέρωση από την
Οθωμανική Αυτοκρατορία. Ο αριθμός αναγνωρίσεως του πλοίου είναι F-454. Είναι το πέμπτο πλοίο του Π.Ν. που φέρει το όνομα αυτό. Το πρώτο ήταν μία κορβέτα, εκτοπίσματος 494 τόνων, που εντάχθηκε στη δύναμη του Στόλου κατά την πρώτη επίσημη σύστασή του το 1830 και παρέμεινε με το όνομα αυτό μέχρι το Δεκέμβριο του 1833, οπότε και μετονομάσθηκε σε «Πρίγκηψ Μαξιμιλιανός». Ακολούθησε ένα ατμόπλοιο, βοηθητικό του στόλου, χωρητικότητας 870 τόνων, κατασκευής 1878 που αγοράσθηκε στην Αγγλία το 1880 (πρώην «Gettysbourg»). Εξοπλίσθηκε και χρησιμοποήθηκε ως αρχηγίδα Τορπιλλικών και τορπιλλοβόλων, παραμένοντας στο Στόλο με το όνομα «Ψαρά» μέχρι την παραγγελία του ομώνυμου θωρηκτού. Τρίτο κατά σειρά ομώνυμο πλοίο, υπήρξε το θωρηκτό «Ψαρά», εκτοπίσματος 4808 τόνων, που ναυπηγήθηκε από τη Γαλλική εταιρεία Forges et Chantiers de la Mediterranée στα ναυπηγεία της Granville στη Χάβρη, μεταξύ 1887 και 1891. Μετά τη μετασκευή και επαύξηση του οπλισμού του, το θωρηκτό «Ψαρά» έλαβε μέρος στον πόλεμο του 1897 φέροντας το σήμα του Διοικητού της Θωρηκτής Μοίρας. Το 1899 εκπροσώπησε την Ελλάδα στις εορτές της επετείου ιδρύσεως της Μασσαλίας από τους Φωκαείς, καθώς και στις εορτές της στέψεως του Εδουάρδου Ζ΄ της Αγγλίας. Το «Ψαρά» έλαβε επίσης μέρος στις ναυτικές επιχειρήσεις των πολέμων 1912 – 1913 και στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε ως Σχολή Ναυτοπαίδων Πόρου. Το 1932 εκποιήθηκε για διάλυση. Τέταρτο πλοίο με το όνομα αυτό, υπήρξε το ένα από τα τέσσερα αντιτορπιλλικά τύπου Dardo, πλήρους εκτοπίσματος 1936 τόνων και ταχύτητας δοκιμών 41,5 κόμβων. Ναυπηγήθηκε και παρελήφθη στα Ιταλικά ναυπηγεία Odero – Terni – Orlando στη La Spezia, από το Π.Ν. το 1933. Έλαβε μέρος στις ναυτικές επιχειρήσεις του πολέμου 1940 -41, μεταξύ των οποίων και οι τρεις επιδρομές στο στενό του Οτράντο. Έδρασε κατά των Ιταλικών υποβρυχίων και υπάρχουν ενδείξεις προκλήσεως βλαβών σε υποβρύχιο ή βυθίσεώς του στις περιοχές των Ψαρών και της Φαλκονέρας τον Μάρτιο του 1941. Το αντιτορπιλλικό «Ψαρά» βυθίσθηκε μαχόμενο, την Κυριακή του Πάσχα 20 Απριλίου του 1941, στην περιοχή του κόλπου των Μεγάρων, όπου ήταν αγκυροβολημένο με άλλα πλοία του Στόλου, από πλήγματα Γερμανικών βομβαρδιστικών με συνολικές απώλειες 37 ατόμων (Υπαξιωματικοί και Ναυτοδίοποι).
• Διαστάσεις: 117/14,8/6 μέτρα
• Εκτόπισμα: 3.350 τόνους
• Πρόωση: CODOG (Combined Diesel Or Gas) 2 αεροστρόβιλοι LM2500 και 2 diesel MTU20V
• Ταχύτητα: 30 κόμβοι
• Πλήρωμα: Δυνατότητα Ενδιαιτήσεως 220 ατόμων
• Οπλισμός: 1 πυροβόλο 5 ιντσών/54, 2 συστήματα εγγύς προστασίας Phalanx, 8 Κ/Β Ε/Ε Harpoon, 16 Κ/Β Ε/Α ESSM (Envolved Sea Sparrow Missile) , 2 τριπλούς Τ/Λ Mk32, εκτοξευτής ΗΝ αντιμέτρων και ανάλογο ΗΝ εξοπλισμό. Δύναται να μεταφέρει ένα Ελικόπτερο S-70B-6 Aegean Hawk.
Είναι το τρίτο πλοίο του τύπου αυτού, και το δεύτερο που κατασκευάσθηκε στα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Καθελκΰσθηκε στις 30 Δεκεμβρίου 1994 και παραλήφθηκε στις 30 Απριλίου 1998 με πρώτο κυβερνήτη τον Ανπχο Γ. Δημητριάδη ΠΝ. Του ιδίου τύπου: ΥΔΡΑ, ΣΑΛΑΜΙΣ και ΣΠΕΤΣΑΙ.

Η πυραυλάκατος ΝΤΕΓΙΑΝΝΗΣ
• Μήκος: 56 m
• Πλάτος: 8,30 m
• Βύθισμα: 2,70m
• Εκτόπισμα: 364,7tn
• Μέγιστη Ταχύτητα: 33.5knots
• Αυτονομία: Πάνω από 1000 ν.μ.
• Οπλισμός :
• 1. Δύο πυροβόλα ΟΤΟΜΕLΑRA76/62
• 2. Δύο δίκαννα πυροβόλα EMERLEC30 mm
• 3. ΈξιεκτοξευτέςΚ/Β HARPOON.
• 4.Δύο Τ/Σ TOROS5/3 με κατευθυνόμενες Τ/Λ SST-4.
• Πρόωση: Τέσσερις κύριες μηχανές MTUμε μέγιστη ιπποδύναμη 3750 HPμηχανή.
• Πλήρωμα: 45 άνδρες

Το υποβρύχιο ΜΑΤΡΩΖΟΣ
Το Φεβρουάριο του 2014 πραγματοποιήθηκε η καθέλκυση του Υ/Β ΜΑΤΡΩΖΟΣ (S-122). Η καθέλκυση πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις των ΕΝΑΕ στο Σκαραμαγκά. Βρίσκονται εν εξελίξη οι εργασίες και οι εν πλω δοκιμές για την πιστοποίηση και την επιχειρησιακή ένταξη του Υ/Β στο Στόλο.
Πληροφορίες από iefimerida.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου