Τρίτη 1 Αυγούστου 2017

ΤΖΑΜΊ ΒΟΤΑΝΙΚΟΥ: πολιτικό σύμβολο της ανερχόμενης παρουσίας του Ισλάμ


Tzami

Χάρης Α. Αλεξάνδρου
Στην χώρα μας, οι εξελίξεις που σημειώνονται διεθνώς έρχονται συνήθως καθυστερημένα Έτσι. την ώρα που τα κράτη της Ε.Ε παίρνουν μέτρα για να εμποδίσουν την είσοδο σε αυτά παράνομου μεταναστευτικού κύματος – εγκλωβίζοντάς το στη χώρα μας – εμείς εξακολουθούμε να δεχόμαστε καθημερινά δεκάδες παράνομους μετανάστες, στους οποίους δεν μπορούμε να προσφέρουμε ούτε καν τα αναγκαία – χωρίς να γίνεται κάποια προσπάθεια να σταματήσει ο πλουτισμών των λαθρεμπόρων από το εν λόγω απάνθρωπο κοντραμπάντο με προορισμό τα νησιά μας. Την ώρα που η αποτυχία του
αποκαλούμενου πολυπολιτισμικού μοντέλου είναι εμφανής σε όλη την Ευρώπη, εμείς επιμένουμε σε έναν ψευδεπίγραφο πολυπολιτισμό. Την ώρα που ο Ταγίπ Ερντογάν απειλεί να μετατρέψει την Αγία Σοφία σε τζαμί  και η Γαλλία προχωρά στο κλείσιμο τζαμιών για να αντιμετωπίσει τον ισλαμικό φονταμενταλισμό, εμείς κατασκευάζουμε τζαμί-τέμενος. Και αναρωτιέται κανείς αν όλα αυτά εξυπηρετούν τη χώρα, καθώς επίσης τους πρόσφυγες και τους μετανάστες, οι οποίοι με ψεύτικες υποσχέσεις οδηγούνται οργανωμένα από επιτήδειους – με τη διευκόλυνση ΜΚΟ και κυβερνήσεων – στη Δύση για να ζήσουν ως φτηνό και εξαθλιωμένο εργατικό δυναμικό.

Η κατασκευή τεμένους στην Αθήνα
Η κατασκευή τζαμιού ή τεμένους  στην Αθήνα, η οποία  λόγω των αντιδράσεων που έχει προκαλέσει είχε για χρόνια αναβληθεί, τώρα οδεύει προς ολοκλήρωση. Υπό το πέπλο σιωπής των ΜΜΕ, και υπό αυστηρή φρούρηση αστυνομικών και ιδιωτικών εταιρειών φύλαξης, τα συνεργεία των τεχνικών εργάζονται στον Βοτανικό σε οικόπεδο 17 στρεμμάτων, το οποίο έχει παραχωρηθεί από το Πολεμικό Ναυτικό, προκειμένου να κατασκευαστεί το τζαμί με συνολικό εμβαδόν 850 τ.μ και χωρητικότητα 350 ατόμων. Θα δημιουργηθούν, σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, δύο χώροι για τους πιστούς του Ισλάμ: ένας για 50 γυναίκες και ένας για 300 άντρες, καθώς και  βοηθητικές εγκαταστάσεις, όπως γραφεία για τον Μούφτη και τον Μουεζίνη, η παραδοσιακή κρήνη, εγκαταστάσεις για θέρμανση, ύδρευση και πυρόσβεση, παιδότοπος,  πάρκινγκ και κήπος για περισυλλογή και κήρυγμα. 
Ήδη, στα τέλη  Φεβρουαρίου, ο μεταλλικός σκελετός του κτιρίου είχε ολοκληρωθεί ενώ, τις ημέρες που γράφεται το άρθρο, βρισκόντουσαν σε εξέλιξη εργασίες για την κάλυψη της οροφής και των τοιχωμάτων. Το χρονοδιάγραμμα πρόβλεπε, σύμφωνα με τηλεγράφημα από το Τουρκικό πρακτορείο Ανατολού, η  οικοδομή του τζαμιού να  ολοκληρωθεί  έως τα τέλη Απριλίου. Στο ίδιο τηλεγράφημα αναφέρεται ότι μετά το άνοιγμά του θα πρέπει να λάβουν άδεια και οι άτυποι χώροι προσευχής που υπάρχουν στην χώρα μας προκειμένου να συνεχίσουν να λειτουργούν νόμιμα.
Και όμως τζαμιά υπάρχουν εδώ και χρόνια στην Αθήνα
Το αίτημα για την ανέγερση Ισλαμικού Τζαμιού-Τεμένους στην Αθήνα έχει καταθέσει η Μουσουλμανική Ένωση Ελλάδος υποστηριζόμενη – κατά περίεργο τρόπο – από τους αυτοαποκαλούμενους Έλληνες «προοδευτικούς», οι οποίοι μάλλον κακή σχέση έχουν γενικώς με τις θρησκείες. Οι τελευταίοι, αν και δεν έχουν σε καμία υπόληψη την ελληνική ορθόδοξη εκκλησία και όσους δηλώνουν χριστιανοί, παρόλα αυτά δείχνουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για τις θρησκευτικές ανάγκες των  μουσουλμάνων  και τη δημιουργία του τζαμιού. Επίσης, ο πρόεδρος της Τουρκίας, ο οποίος έχει αυτοανακηρυχθεί προστάτης όλων των μουσουλμάνων, έχει ασκήσει πιέσεις για την κατασκευή του, καθώς και για την λειτουργία περισσότερων τζαμιών στο λεκανοπέδιο και γενικότερα στην Ελλάδα.
Τα επιχειρήματα που προβάλλουν, αδύναμα έως και προβληματικά, είναι ότι η Ελλάδα πρέπει να εξασφαλίσει τη δυνατότητα στους μουσουλμάνους να εκτελούν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα και ότι η Αθήνα είναι η μοναδική ευρωπαϊκή πρωτεύουσα στην οποία δεν λειτουργεί επίσημο τζαμί.
Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι η ύπαρξη ή όχι τζαμιού στην πρωτεύουσα μιας χώρας της ΕΕ σχετίζεται προφανώς με τις ανάγκες των πολιτών της, δηλαδή των Ελλήνων μουσουλμάνων, οι οποίοι ζουν στην πρωτεύουσα της χώρας, και όχι με εκείνες των παράνομων μεταναστών ή με την πρακτική που ακολουθούν άλλες χώρες. Όμως, μιλώντας για την Ελλάδα αυτός ο ισχυρισμός δεν είναι δόκιμος, αφού κανείς δεν υποστηρίζει ότι δεν πρέπει οι μουσουλμάνοι στην Αθήνα (Έλληνες, πρόσφυγες ή μετανάστες) να ασκούν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα αν το επιθυμούν και κανείς δεν τους εμποδίζει. Συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Στην Αθήνα είναι παγκοίνως γνωστό ότι ήδη λειτουργούν εδώ και χρόνια ατύπως πάνω από 150 τζαμιά, από τα οποία κάποια έχουν ήδη νομιμοποιηθεί και τα υπόλοιπα βρίσκονται στην διαδικασία νομιμοποίησης, από την στιγμή που τηρούν τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας για την λειτουργία τους. Επίσης υπάρχει ήδη ένα τζαμί  σε κεντρικό ξενοδοχείο των Αθηνών για τους μουσουλμάνους πελάτες του, αλλά και ένας χώρος στη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών για τους μουσουλμάνους φοιτητές. Σε αυτά να προσθέσουμε και το Αραβοελληνικό Μορφωτικό και Πολιτιστικό Κέντρο, με έδρα τον χώρο ενός πρώην εργοστασίου υφασμάτων στο Μοσχάτο, μέσα στο οποίο λειτουργεί από το 2007 υπερσύγχρονο τζαμί 1800 τετραγωνικών μέτρων και χωρητικότητας 3.000 ατόμων !!! Για την αγορά του χώρου  δόθηκαν 2.500.000 ευρώ από τον Σαουδάραβα επιχειρηματία Ελ Φαουζάν και στα εγκαίνια του παραβρέθηκαν ο πρέσβης της Σαουδικής Αραβίας, του Ιράν, εκπρόσωποι μουσουλμανικών κρατών και αποστολές εκπροσώπων μουσουλμανικών οργανώσεων από όλη την Ευρώπη.
Επομένως αναρωτιέται κανείς γιατί όλη αυτή η προπαγάνδα, ότι δεν υπάρχει στην Αθήνα νόμιμος χώρος λατρείας για τους Μουσουλμάνους;  Στο ερώτημα αυτό ο Ναίμ Ελγαντούρ, ο Αιγυπτιακής καταγωγής Πρόεδρος της Μουσουλμανικής Ένωσης Ελλάδας, και ο Χαλίντ Τρίμπις, ο Μαροκινής καταγωγής πρόεδρος του Ελληνοαραβικού Επιμορφωτικού Πολιτιστικού Κέντρου, υποστηρίζουν ότι ο χώρος του Ελληνοαραβικού Επιμορφωτικού Πολιτιστικού Κέντρου είναι χώρος προσευχής· υπάρχει ιμάμης, πηγαίνουν οι πιστοί, αλλά… δεν είναι τζαμί, όπως ισχυρίζονται,  και θέλουν την κατασκευή ενός επίσημου τεμένους. Προφανώς πρόκειται για αστείο ισχυρισμό. Δηλαδή ένας τέτοιος χώρος, πολύ μεγαλύτερος από αυτόν που φτιάχνεται στον Βοτανικό, ο οποίος λειτουργεί νόμιμα, σε τι ακριβώς υπολείπεται από ένα τζαμί;  Όλα αυτά τα τζαμιά που έχουν νομιμοποιηθεί και αυτά που πρόκειται να νομιμοποιηθούν, αφού η λειτουργία τους αναγνωρίζεται από το κράτος, γιατί δεν είναι επίσημα; Και σε τελική ανάλυση σε τι βοηθάει τις προσευχές των πιστών του Ισλάμ ένα τζαμί πληρωμένο από το ελληνικό κράτος; Οι ταγοί των μουσουλμάνων και οι αυτοπροσδιοριζόμενοι «προοδευτικοί» υποστηρικτές τους  πιστεύουν ότι για τους εκατοντάδες χιλιάδες μουσουλμάνους πρόσφυγες και μετανάστες, οι οποίοι συνωστίζονται εξαθλιωμένοι σε ακατάλληλους χώρους στην πατρίδα μας, αυτό που προέχει είναι ένα ακόμη τζαμί;
Ένα πολιτικό θέμα
Μπορεί κάποιοι να αναλώνονται όσο θέλουν σε θεωρητικές συζητήσεις επικαλούμενοι συναισθηματικού χαρακτήρα επιχειρήματα, αλλά το ζήτημα είναι εξόχως πολιτικό και ας προσποιούνται ότι δεν το βλέπουν έτσι.
Το ελληνικό κράτος αναγνωρίζει μουσουλμανική μειονότητα  μόνο στην Θράκη και η περιοχή διαθέτει αναλογικά περισσότερα τζαμιά ανά μουσουλμάνο κάτοικο από την Τουρκία. Με την κατασκευή τεμένους στην Αθήνα, και μάλιστα με έξοδα του ελληνικού κράτους, αυτομάτως το ελληνικό κράτος θα αναγνωρίζει μουσουλμανική μειονότητα και στην πρωτεύουσα της χώρας. Και αν αυτό γίνει στην πρωτεύουσα γιατί δεν θα γίνει και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας; Μία τέτοια εξέλιξη συνεπάγεται και πολλά άλλα πράγματα τα οποία θα έπρεπε να λάβει η πολιτική ηγεσία υπόψη της έχοντας γνώση του Ισλάμ και το τι συνέβη και τι συμβαίνει σε άλλες χώρες.
Το Ισλάμ δεν είναι μόνο θρησκεία αλλά και πολιτική και πολιτισμός· είναι ένας νομικός και ηθικός κώδικας, ικανός να ρυθμίζει κάθε πτυχή του δημόσιου και ιδιωτικού βίου. Τα τζαμιά είναι  συνήθως – εκτός από χώροι λατρείας και προσευχής- και τόποι όπου διδάσκεται το κοράνι ενώ μερικά έχουν χρησιμοποιηθεί δυστυχώς ως χώροι στρατολόγησης νέων στη τζιχάντ. Σύμφωνα με τη μέχρι σήμερα ευρωπαϊκή εμπειρία τα τζαμιά, όχι μόνο δεν βοηθούν τους μουσουλμάνους να ενσωματωθούν με τον πληθυσμό της εκάστοτε ευρωπαϊκής χώρας, στην οποία ήρθαν ως πρόσφυγες ή ως μετανάστες για καλύτερη ζωή, αλλά αντίθετα τονίζουν τις διαφορές τους καλλιεργώντας συγκρουσιακές καταστάσεις. Η τοποθέτηση του ισλαμικού νόμου (σαρία) υπεράνω των νόμων και του συντάγματος των κρατών, τον οποίο  κηρύττουν οι ιμάμηδες και οι εκπρόσωποι των μουσουλμάνων, δεν αφήνει περιθώρια να δει κανείς με αισιοδοξία μια μελλοντική συνύπαρξη των μουσουλμάνων με τον χριστιανικό πληθυσμό της Ευρώπης.
Η κατασκευή των τζαμιών συνήθως οικοδομεί και άλλες “διαχωριστικές γραμμές” όπως: ισλαμικά σχολεία, μουσουλμανικά κρεοπωλεία, φούρνοι, κουρεία, ισλαμικά δικαστήρια, καταστήματα ρούχων για μουσουλμάνους κλπ. Κάπως έτσι δημιουργούνται τα γκέτο όπου συνήθως επικρατεί η σαρία. Μελέτες που έχουν γίνει δείχνουν πόσο επικίνδυνα μπορεί να είναι όλα αυτά  τόσο για τις κοινωνίες υποδοχής των μεταναστών όσο και για τους ίδιους τους μετανάστες, οι οποίοι, ευρισκόμενοι σε ξένο τόπο, υπό άθλιες συνήθως συνθήκες, αναζητούν βοήθεια και ασφάλεια στους ομοθρήσκους τους και καθίστανται πλήρως ελεγχόμενοι από ιμάμηδες και παράγοντες μουσουλμανικών οργανώσεων-συλλόγων. Εκατοντάδες χιλιάδες κλειτοριδεκτομές γίνονται παράνομα κάθε χρόνο στην Ευρώπη από μουσουλμάνους γιατρούς ή εμπειρικές «ξυραφίστριες». Εκατομμύρια μουσουλμάνες εξαναγκάζονται να φορούν μπούρκα, νικάμπ ή μαντίλα και υφίστανται σωματική ή ψυχική βία καθημερινά, αλλά δεν το καταγγέλλουν γιατί τα αντίποινα της φυλής τους θα είναι πολύ χειρότερα.
Ένα τεύχος του Spiegel το 2004, είχε ως κύριο θέμα του τις «Κόρες του Αλλάχ χωρίς δικαιώματα»  αναφερόμενο στις μουσουλμάνες (κυρίως Τουρκάλες) της Γερμανίας, οι οποίες ζουν, χωρίς κανένα από τα κοινωνικά δικαιώματα που αναγνωρίζει στους πολίτες της η Γερμανία. Όποιες μάλιστα επιχειρήσουν να ζήσουν σε αντίθεση με το τι επιτάσσει ο ισλαμικός νόμος διακινδυνεύουν ακόμα και τη ζωή τους. Στο βιβλίο με τίτλο Δικαστές χωρίς νόμο: Ισλαμική παράλληλη δικαιοσύνη,  ο Γερμανός νομικός Joachim Wagner αναφέρει ότι ισλαμικά δικαστήρια λειτουργούν σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Γερμανίας υπονομεύοντας το κράτος δικαίου στη χώρα. Στα προάστια των γαλλικών μεγαλουπόλεων, οι ιμάμηδες εφαρμόζουν ήδη τη σαρία ενώ μέσα στο Παρίσι έχουν δημιουργηθεί ισλαμικοί θύλακες, εντός των οποίων η κυκλοφορία οποιασδήποτε γυναίκας χωρίς μαντίλα γίνεται με δική της ευθύνη. Στην Ισπανία, σαλαφιστές ιεροκήρυκες στη βορειοανατολική περιοχή της Καταλονίας έχουν επιβάλει τη σαρία και έχουν συστήσει ισλαμικά δικαστήρια και ισλαμική θρησκευτική αστυνομία για να παρακολουθούν και να τιμωρούν τους μουσουλμάνους που δεν συμμορφώνονται. Μουσουλμανικά σχολεία στη Βρετανία αναγκάζουν δεκάχρονα και εντεκάχρονα κορίτσια να φορούν μπούρκα σαν μέρος της μαθητικής τους στολής. Σε άρθρο που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Daily Mail αναφέρεται ότι ήδη λειτουργούν στην Βρετανία 85 ισλαμικά δικαστήρια τα οποία εφαρμόζουν τη σαρία. Αλλά και στη χώρα μας, εκτός από την μουσουλμανική μειονότητα στη  Θράκη, όπου ως γνωστόν ισχύει η Σαρία, σύμφωνα με παλαιότερο δημοσίευμα των Επικαίρων, ακραίοι μουσουλμανικοί θύλακες έχουν συγκροτήσει παράνομη ισλαμική αστυνομία στο κέντρο της Αθήνας. Σύμφωνα με τις εν λόγω πληροφορίες, οι πρώτες εξορμήσεις της ισλαμικής αστυνομίας για την επιβολή της σαρίας έγιναν σε περιοχές γύρω από την Ομόνοια, στον Άγιο Παντελεήμονα, στον Κολωνό και στην Κυψέλη.
Στόχος η εξάπλωση του Ισλάμ
Σύμφωνα με το Gatestone Institute, ένα εκατομμύριο μουσουλμάνοι καταφθάνουν κάθε χρόνο στην Ευρώπη, και ανάμεσά τους μέλη επικίνδυνων ισλαμιστικών οργανώσεων, τα οποία αναμειγνύονται με τους πρόσφυγες και τους μετανάστες για να περάσουν στην Ευρώπη και να δράσουν είτε προβαίνοντας σε τρομοκρατικές ενέργειες είτε κάνοντας εξτρεμιστικά κηρύγματα ως ιμάμηδες σε κάποιο τζαμί. Πάνω από 20 τζαμιά και χώρους λατρείας έκλεισε η γαλλική κυβέρνηση μέσα στο 2016, εξαιτίας των εξτρεμιστικών κηρυγμάτων που γίνονταν εκεί τα οποία προωθούσαν τη ριζοσπαστικοποίηση των μουσουλμάνων, ενώ περίπου 120 τζαμιά σε όλη τη γαλλική επικράτεια είναι, επίσης, ύποπτα για ανάλογη προπαγάνδα. Να υπενθυμίσουμε ότι ο κατηγορούμενος για τρομοκρατία, τόσο στη Βρετανία όσο και στις ΗΠΑ, Abou Hamza προπαγάνδιζε τον τζιχαντισμό στα τζαμιά του Finsbury Park στο  Λονδίνο. Πέρυσι τον Απρίλιο οι διωκτικές αρχές στην Ελλάδα προχώρησαν διακριτικά  σε εκδίωξη δύο «ιμάμηδων» για ακραία κηρύγματα σε «τζαμιά» στην περιοχή του Περιστερίου και των Σεπολίων και σύμφωνα με δημοσιεύματα εξέφραζαν προβληματισμό για την σχετική «πύκνωση» τέτοιου είδους κηρυγμάτων «μίσους»,  στους άτυπους χώρους προσευχής μουσουλμάνων, σε μία περίοδο που η Ευρώπη είχε αναστατωθεί από τις αιματηρές επιθέσεις στις Βρυξέλλες αλλά και στο Παρίσι.
Την ίδια ώρα, όμως, που η βία φανατικών ισλαμιστών μοιάζει να προαναγγέλλει την πραγμάτωση της προφητείας του Σάμιουελ Χάντιγκτον περί σύγκρουση πολιτισμών, τα τζαμιά πολλαπλασιάζονται στην Ευρώπη και κατασκευάζονται συνεχώς όλο και μεγαλύτερα και πιο επιβλητικά – σαφή πολιτικά σύμβολα της ανερχόμενης παρουσίας του Ισλάμ στη γηραιά ήπειρο, σε εποχή όπου χριστιανικές εκκλησίες κλείνουν  ή ακόμα χειρότερα αγοράζονται από μουσουλμάνους για να γίνουν τζαμιά. Στο βιβλίο Μιναρέδες – Οι λόγχες του Ισλάμ στην Ευρώπη, ο κ. Χρήστος Τσιαχρής, δικαστικός λειτουργός του Δικαστικού Σώματος Ενόπλων Δυνάμεων, γράφει ότι η επιθετική διείσδυση του Ισλάμ στην Ευρώπη είναι γεγονός αναμφισβήτητο. Προσθέτει ότι η επιθετικότητα δεν είναι επιλογή των τωρινών θρησκευτικών και πολιτικών ηγετών των ισλαμικών κρατών, αλλά στοιχείο της φύσης του Ισλάμ, το οποίο είτε ειρηνικά είτε με πόλεμο, επιδιώκει την εξάπλωση και κυριαρχία του σε όλο τον κόσμο. Τα παραπάνω επιβεβαιώνονται και από ένα αντίγραφο μυστικού σχεδίου της Μουσουλμανικής αδελφότητας, για την προώθηση της ισλαμιστικής ιδεολογίας σε όλο τον κόσμο, το οποίο ανακαλύφθηκε το 2001 κατά τη διάρκεια επιδρομής της αστυνομίας στο σπίτι ενός ανώτερου οικονομολόγου της οργάνωσης στην Ελβετία. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν το 2014 σε  ημερίδα  του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών (ΕΛΙΣΜΕ), με θέμα «Δημογραφικό – Μετανάστευση – Ισλάμ σε Ελλάδα και Ευρώπη» η Μουσουλμανική αδελφότητα λειτουργεί ως παγκόσμια πλατφόρμα, μέσω ενός πολύπλοκου δικτύου οργανώσεων, το οποίο σχετίζεται με θρησκευτικά, φιλανθρωπικά, αλλά και ακαδημαϊκά κέντρα του Ισλάμ, δρώντας παράλληλα με υπάρχουσες νόμιμες δομές. Το μοντέλο αυτό υπαγορεύεται από το γεγονός ότι σε πολλές κυβερνήσεις-χώρες διώκεται ως συνωμοτική οργάνωση.
Ο Ταγίπ Ερντογάν, πρόεδρος της Τουρκίας,  έχει  απειλήσει επανειλημμένως ότι εάν οι πρόσφυγες περάσουν τα τουρκικά σύνορα, θα πλημμυρίσουν την Ευρώπη και θα την κατακλύσουν. Πρόσφατα απείλησε τους Ευρωπαίους πολίτες ότι αν η Ευρώπη συνεχίσει με αυτόν τον τρόπο (δηλαδή να μην ικανοποιεί τις απαιτήσεις του), κανένας Ευρωπαίος δεν θα μπορεί να περπατήσει στο δρόμο με ασφάλεια σε κανένα μέρος του κόσμου, και κάλεσε την Ευρώπη να σεβαστεί τα ανθρώπινα δικαιώματα και τη Δημοκρατία.  Οι δηλώσεις αυτές από τον συγκεκριμένο ηγέτη – στη χώρα του οποίου τα ανθρώπινα δικαιώματα καταπατώνται συστηματικά και κατά δική του δήλωση: «Η δημοκρατία μας είναι μόνο το τραίνο στο οποίο επιβαίνουμε μέχρι να επιτύχουμε τον στόχο μας. Τα τζαμιά είναι οι στρατώνες μας, οι μιναρέδες είναι οι ξιφολόγχες μας, οι τρούλοι τα κράνη μας και οι πιστοί οι στρατιώτες μας» –  καλό θα είναι να προβληματίσουν, ιδιαίτερα τους αρμόδιους στη χώρα μας.
Επίλογος
Το τζαμί σύντομα θα παραδοθεί για να λειτουργήσει. Τα μέχρι σήμερα άτυπα τζαμιά θα νομιμοποιηθούν. Οι πιστοί τους βρίσκονται ήδη στην πρωτεύουσα της χώρα μας, αντιμετωπίζοντας προβλήματα τα οποία με τον καιρό θα οξύνονται, καθώς κανείς δεν φαίνεται να θέλει να κάνει κάτι. Άλλωστε, άλλοι στο όνομα της τζιχάντ και άλλοι γιατί χρειάζονται φθηνά εργατικά χέρια θα συνεχίζουν να παίζουν επικίνδυνα παιχνίδια στην πλάτη των λαών. Θα οδηγούν απελπισμένους ανθρώπους να διακινδυνεύουν τη ζωή τους για να εισέλθουν στις πλούσιες χώρες τις Ευρώπης  και τελικά θα φθάνουν ως την καταρρέουσα οικονομικά Ελλάδα, όπου όλοι μαζί μετανάστες και ιθαγενείς θα βιώνουν, ο καθένας με τον δικό του τρόπο, την εξαθλίωση. Και όλα αυτά την ώρα που η χώρα μας βρίσκεται εν μέσω θερμών εστιών με μεγάλη πιθανότητα να γίνει και αυτή μέρος μιας νέας θερμής αναμέτρησης. Το μόνο που μπορεί να ευχηθεί κάποιος είναι είτε ο Θεός των χριστιανών είτε ο Αλλάχ να βάλει το χέρι του.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου