του Μάνου Στεφανίδη
Το λέω αξιωματικά: Κάθε είδηση στην Ελλάδα είναι φαλκιδευμένη εκ των προτέρων. Που θα πει κρύβει ΠΑΝΤΑ μια σκοπιμότητα. Κι όσο το σκέφτομαι, συνειδητοποιώ πως δεν σιχαίνομαι τόσο άλλη, επαγγελματική τάξη όσο τους δημοσιογράφους. Και για το κακό που κάνουν διαχρονικά στη χώρα διαστρεβλώνοντας ή κατασκευάζοντας ειδήσεις και για το ότι πλασάρονται ως συνάδελφοι μου, συγγραφείς, διανοούμενοι κλπ. μόνο και μόνο επειδή ταλαιπωρούν με την αγραμματοσύνη τους τα ελληνικά. Και προφορικά και γραπτά.
Σιχαίνομαι μάλιστα τους πιο γνωστούς και προβεβλημένους εξ αυτών επειδή είναι οι πιο επικίνδυνοι, ιδιαίτερα όταν σχολιάζουν, τρομάρα τους, με ποντικίσιες μούρες και περισσήν υποκρισία την
πολιτική κατάσταση στις πρωινές εκπομπές. Ενώ είναι ανακατεμένοι σε κάθε κρυφή και φανερή βρωμοδουλειά του πολιτικοοικονομικού κατεστημένου. Και πάντα σε διατεταγμένη υπηρεσία.
Άλλοι, από την ΚΝΕ στην βαθιά δεξιά και τους βαρώνους του χρήματος όπως ο Κύρτσος ή ο Τσίμας κι οι υπόλοιποι βολοδέρνοντας από το ένα αφεντικό στο άλλο. Άλλοι απλώς χυδαίοι σαν τον Τάκη Χατζή, σχολιαστή στον ΣΚΑΪ (!) τον οποίο ο πολύς Θοδωρής Ρουσόπουλος είχε διορίσει διευθυντή ειδήσεων στην ΕΡΤ (λόγω προφανώς της πολυμάθειας του). Κι άλλοι, απλώς ασπάλακες των κομμάτων που τους προωθούν και που σώθηκαν επαγγελματικά ή επιδιώκουν να σωθούν μέσω της Βουλής ή της Ευρωβουλής σαν τον Ξυδάκη, τον Βαρεμένο, τον Αρβανίτη κλπ. Είναι πολλά τα λεφτά, βλέπετε.
Αλλού οι δημοσιογράφοι ανακαλύπτουν και υπηρετούν την είδηση. Εδώ, σ’ εμάς ΕΙΝΑΙ η είδηση, πράγμα εξόχως παρακμιακό και επικίνδυνο. Η παχυλή αγραμματοσύνη τους, τέλος, ή η επιφανειακή τους, επιπολής εγγραμματοσύνη, το ίδιο κάνει, τούς καθιστά ειδικούς επί παντός επιστητού. Παρότι ξερόλες έχασαν όμως την είδηση του αιώνα, δηλαδή την επερχόμενη χρεοκοπία της χώρας. Δεν συνέφερε, βλέπετε, κανέναν να την αποκαλύψει έγκαιρα γιατί τότε δεν θα παραδιδόταν η χώρα αλυσσοδεμένη στους Εμπόρους των Εθνών. Κατά τ’ άλλα υπουργός ο Τέρενς Κουίκ και αρχηγοί κομμάτων ο Καρατζαφέρης κι ο Σταύρος Θεοδωράκης. Άνευ επιπλέον σχολίων.
Φωτογραφία: Ζωγραφικό κολλάζ του Κωνσταντίνου Πάτσιου από την εξαιρετικά πολιτική του έκθεση της γκαλερί alma της Μαρίας Αλμπάνη, στην οδό Υψηλάντου. Τίτλος: The scrambled papers theory, όπου το ελεύθερο decollage των affichistes του ‘6ο γίνεται εδώ γλώσσα και ψυχολογικός κώδικας. Ο τοίχος τόσο επίκαιρος όσο και στην εποχή του Κανιάρη. Α propos o Κανιάρης συνεκθέτει αυτό τον καιρό στο Λονδίνο, πλάι στον Tápies κλπ. Εδώ, μια λεπτομέρεια όπου ο Λένιν, ο Χριστός και η Μίνι Μάους εμφανίζονται ως σύμβολο της αγίας οικογένειας. Τί δεν αντιλαμβάνεστε;
από τη σελίδα του Μ.Σ. στο facebook
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου