Γρήγορος και απρόσκοπτος ρυθμός στη διδασκαλία της ύλης, εξατομικευμένη διδασκαλία για κάθε υποψήφιο, πολλές επαναλήψεις, προσομοίωση των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Πρόκειται για ορισμένα από τα πλεονεκτήματα που διαφημίζουν ετησίως οι φροντιστές για να προσελκύσουν υποψηφίους για τα ΑΕΙ. Μπορεί το σχολείο να ανταγωνιστεί το φροντιστήριο, όπως προβλέπει το νέο σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για τη Γ΄ Λυκείου; Ή μήπως το ορθότερο ερώτημα είναι εάν πρέπει το σχολείο να διεκδικεί τον ρόλο του φροντιστηρίου; Πόσο εφικτός είναι ο στόχος του περιορισμού της δαπάνης των γονιών για τα φροντιστήρια προετοιμασίας των παιδιών τους.
Ειδικότερα, η πρόταση του υπουργείου Παιδείας για τη Γ΄ Λυκείου περιορίζει δραστικά τις ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων Γενικής Παιδείας (δεν υπάρχουν πλέον Αρχαία, Φυσική, Μαθηματικά, Ιστορία, αλλά διατηρούνται τα Θρησκευτικά) ώστε να δοθεί ο αντίστοιχος χρόνος στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. «Στόχος είναι η αντιμετώπιση σοβαρών προβλημάτων της Γ΄ Τάξης του γενικού λυκείου, που οφείλονται κυρίως στη διττή ιδιότητα όσων φοιτούν σε αυτή την τάξη, δηλαδή αφενός του μαθητή λυκείου και αφετέρου του υποψήφιου φοιτητή ΑΕΙ. Αυτή η πραγματικότητα οδήγησε στην αδιαφορία των μαθητών για όσα μαθήματα δεν εμπλέκονται στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, την αντιμετώπιση γενικά του σχολείου ως πάρεργου με αντίστοιχη προσήλωση στην παραπαιδεία, την υποβάθμιση του απολυτηρίου και, βεβαίως, την άσκηση ασφυκτικής καθημερινής πίεσης στους νέους αλλά και στις οικογένειές τους», ανέφερε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, εστιάζοντας στα υπέρογκα ποσά που αναγκάζονται να δαπανούν οι οικογένειες για την προετοιμασία προς τις Πανελλαδικές».
Για τη συνέχεια Kathimerini
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου