Τετάρτη 8 Μαρτίου 2017

Σκλαβενίτης

452
Σκλαβενίτης, το νέο σήμα των καταστημάτων Μαρινόπουλος: Το εξαιρετικά δύσκολο εγχείρημα θα πρέπει κατά την γνώμη μας, να ενισχυθεί με συγκεκριμένες ενέργειες κοινωνικής ευαισθησίας που θα επαναφέρουν ταχύτερα το καταναλωτικό κοινό στα καταστήματα της αλυσίδας.

Άποψη

Εδώ και περισσότερο από είκοσι χρόνια κάνω μερικές από τις αγορές μου σε ένα κατάστημα του πάλαι ποτέ κραταιού Ομίλου «Μαρινόπουλος» το οποίο βρίσκεται σε προνομιακό σημείο της Λεωφόρου Αλεξάνδρας, στην Αθήνα. Ευρύχωρο και εντυπωσιακό, σε δύο επίπεδα, μέσα σε ένα κτίριο που περιλαμβάνει θέατρο και θερινό σινεμά στην ταράτσα του.
Τους τελευταίους μήνες όταν έμπαινα μέσα έσφιγγε η καρδιά μου: Στα ράφια λιγοστά πράγματα απλωμένα πρόχειρα για να καλύπτουν τη γύμνια τους, ελλείψεις πολλών προϊόντων, κατήφεια των ανθρώπων που εργάζονταν μέσα –με
μια λέξη μιζέρια.
Μια από τις πρώτες μέρες του Μαρτίου 2017, περνώντας απ΄ έξω τράβηξε την προσοχή μου μια ανακοίνωση, κολλημένη στην είσοδο του καταστήματος. Πλησίασα και άρχισα να την διαβάζω:
Αγαπητοί πελάτες,
Σας ενημερώνουμε ότι από την Τετάρτη 1η Μαρτίου 2017, αναλάβαμε την ευθύνη λειτουργίας του καταστήματος.
Βασική Αρχή μας είναι ο ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ και γι΄ αυτό προσπαθούμε καθημερινά να παρέχουμε την καλύτερη εξυπηρέτηση και να διαθέτουμε προϊόντα σε άριστη ποιότητα με μεγάλη ποικιλία και με τιμές «τόσο φθηνά όσο πουθενά»!
Ως εκ τούτων και με γνώμονα πάντα την εξυπηρέτηση σας, καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να επαναφέρουμε το συντομότερο δυνατόν το Κατάστημα σε ομαλή λειτουργία, με επάρκεια προϊόντων, αλλά και να δημιουργήσουμε ένα ακόμα πιο ευχάριστο και φιλικό περιβάλλον.
Ζητούμε την κατανόηση σας, καθώς στο πλαίσιο των προσπαθειών μας είναι πιθανόν να δημιουργηθεί μια μικρή αναστάτωση λόγω των απαραίτητων εργασιών.
Οι εργαζόμενοι του Καταστήματος είναι πάντα στην διάθεση σας για οποιαδήποτε υπόδειξη ή σύσταση σας, καθώς η Γνώμη σας είναι πολύτιμη για εμάς!
Σας ευχαριστούμε θερμά!
Όμιλος Σκλαβενίτης
Μπήκα μέσα στο κατάστημα παρατηρώντας τις πιθανές αλλαγές: Πράγματι, τα είδη πύκνωσαν σε πολλά ράφια, η καθαριότητα και η τάξη του χώρου βελτιώθηκε θεαματικά, το χαμόγελο άρχισε να επιστρέφει δειλά-δειλά στο πρόσωπο όσων εργαζόμενων παρέμειναν ακόμα μετά από την πολύ χρονοβόρα και επώδυνη διαδικασία σωστής επαναλειτουργίας του καταστήματος – στην Ελλάδα άλλωστε η ανυπόφορη γραφειοκρατία ποτέ δεν πεθαίνει!
Ο Όμιλος Σκλαβενίτη, μια 100% Ελληνική επιχείρηση με την δεύτερη γενιά της οικογένειας στο τιμόνι της, την περίοδο της οικονομικής κρίσης ακολούθησε μια πολύ δυναμική πολιτική ανάπτυξης αξιοποιώντας τις υψηλές επιδόσεις της σε όλα τα επίπεδα: Μια από τις  οικονομικά υγιέστερες επιχειρήσεις του κλάδου, εξαιρετική διοίκηση και διαχείριση, υψηλή πιστότητα  πελατών χωρίς τις πολυδάπανες διαφημιστικές δαπάνες των ανταγωνιστών της – με το κόστος όμως αυτό να διοχετεύεται με σχολαστική συνέπεια στην υποστήριξη του συνθήματος της αλυσίδας (τόσο φθηνά όσο πουθενά), τον υψηλότερο κύκλο εργασιών ανά κατάστημα – και όχι μόνο μέσα στην Ελλάδα, κοινωνική ευαισθησία απέναντι στους εργαζόμενους της αλλά και στους συνανθρώπους μας που περνούν δύσκολα, σεβασμός στο περιβάλλον κ.α.π.
Η δυναμική πολιτική ανάπτυξης, εν μέσω οικονομικής κρίσης, της «Σκλαβενίτης» ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2013 όταν ανακοινώθηκε η ένταξη τεσσάρων (από τα έξη συνολικά) καταστημάτων της αλυσίδας «Δούκας»,  μιας από τις παλαιότερες της ελληνικής αγοράς η οποία λειτουργούσε στα νότια προάστια της Αθήνας, με κύκλο εργασιών της τάξεως των 40 εκατομμυρίων Ευρώ (2011), στο δίκτυο της αλυσίδας «Σκλαβενίτης» (Ιούνιος 2013).
Ακολούθησαν η ένταξη πέντε καταστημάτων της αλυσίδας «Μπαλάσκας», με κύκλο εργασιών της τάξεως των 13 εκατομμυρίων Ευρώ (2010) στο δίκτυο της «Σκλαβενίτης» (Σεπτέμβριος 2013), εννέα καταστημάτων της αλυσίδας «EXTRA ΠΡΩΤΑ & ΦΘΗΝΑ ΑΕΕ ΤΡΟΦΙΜΩΝ» (Οκτώβριος 2013) με κύκλο εργασιών 40 περίπου εκατομμυρίων το 2011, ενώ ένα χρόνο αργότερα (Νοέμβριος 2014) έγινε το μεγάλο άλμα:
Εξαγοράστηκε το σύνολο των μετοχών της MAKRO Cash & Carry (336,6 εκατομμύρια Ευρώ κύκλος εργασιών το 2012), μέλους του γερμανικού METRO GROUP έναντι 65 εκατομμυρίων Ευρώ, σηματοδοτώντας αφ΄ ενός μεν την είσοδο της «Σκλαβενίτης» στην αγορά της χονδρικής αφ΄ ετέρου δε την επέκταση των δραστηριοτήτων της εκτός του Νομού Αττικής: Από τα εννέα συνολικά καταστήματα της MAKRO Cash & Carry τα επτά βρίσκονται σε μεγάλες πόλεις εκτός Αττικής (δύο καταστήματα στην Θεσσαλονίκη και από ένα σε Ηράκλειο Κρήτης, Πάτρα, Λάρισα, Ξάνθη και Βόλο, ενώ παράλληλα λειτουργούν τρία σημεία Drive-in σε Χανιά, Γιάννενα και Καλαμάτα). Σχεδόν ταυτόχρονα, στις 28 Νοεμβρίου 2014, γνωστοποιήθηκε η συμφωνία εξαγοράς ποσοστού 60% του συνόλου των μετοχών της «Χαλκιαδάκης Α.Ε.» τις οποίες κατείχε η «Βερόπουλος ΑΕ». Η αλυσίδα που δημιουργήθηκε στην Κρήτη από την οικογένεια του Μηνά Χαλκιαδάκη (ελέγχει το 40% της αλυσίδας) λειτουργεί στην Κρήτη 38 καταστήματα με κύκλο εργασιών 132 εκατομμυρίων Ευρώ (2013).
Ακολούθησε η προσπάθεια εξαγοράς των εντός της Ελλάδος 185 περίπου καταστημάτων της αλυσίδας «Βερόπουλος» η οποία κατέληξε σε συμφωνία αλλά ακυρώθηκε αργότερα – η αλυσίδα «Βερόπουλος» κατέληξε τελικά στον Όμιλο Παντελιάδη διευρύνοντας το δίκτυο των καταστημάτων λιανικής του Ομίλου με το σήμα My Market.
Η τελευταία φάση της δυναμικής ανάπτυξης της «Σκλαβενίτης» αφορά την προσπάθεια απόκτησης του ελέγχου του μεγαλύτερου Ομίλου  της Ελληνικής αγοράς (Μαρινόπουλος με κύκλο εργασιών 1,8 δις. Ευρώ το 2011) η οποία ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2016 και πέρασε κυριολεκτικά και μεταφορικά, από σαράντα κύματα.
Είχε προηγηθεί η αποχώρηση της Carrefour από την Μαρινόπουλος το 2012, η επιθετική συρρίκνωση της Ελληνικής αγοράς λιανικής λόγω της οικονομικής κρίσης, η αναποτελεσματικότητα της διάδοχης διοικητικής και οικονομικής διαχείρισης της «Μαρινόπουλος» – γεγονότα που οδήγησαν την αλυσίδα σε μια κακή πορεία και στην απώλεια κύκλου εργασιών πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων Ευρώ.
Και να τώρα, αρχές Μαρτίου 2017, ο Όμιλος Σκλαβενίτη καλείται να επιβεβαιώσει για μια ακόμα φορά τις μέχρι τώρα υψηλές επιδόσεις του – ιδιαίτερα στον τομέα της πιστότητας των πελατών του, αφού όλοι οι βασικοί ανταγωνιστές του στην Ελληνική αγορά απέκτησαν πολύτιμα μερίδια, παρά την σημαντική πτώση της συνολικής αγοράς, αξιοποιώντας την «κατάρρευση» της αυτοκρατορίας Μαρινόπουλου. Ένας μάλιστα εξ αυτών, η ΑΒ Βασιλόπουλος (ελέγχεται από τον Βελγικό όμιλο Delhaize), σκαρφάλωσε ήδη στην πρώτη θέση της Ελληνικής αγοράς την οποία είναι φυσικό να προσπαθήσει να κρατήσει κάνοντας ότι περνάει από το χέρι της.
Συμπέρασμα:  Το εξαιρετικά δύσκολο εγχείρημα της «Σκλαβενίτης» με τα καταστήματα της Μαρινόπουλος τα οποία παρέμειναν σε υπολειτουργία για μεγάλο χρονικό διάστημα, θα πρέπει κατά την γνώμη μας, να ενισχυθεί με συγκεκριμένες ενέργειες κοινωνικής ευαισθησίας που θα επαναφέρουν ταχύτερα το καταναλωτικό κοινό στα καταστήματα της αλυσίδας.
Μια από τις ενέργειες αυτές, την είχαμε ήδη προτείνει στο ξεκίνημα της οικονομικής κρίσης, πριν από επτά χρόνια, αλλά παραμένει επίκαιρη όσο ποτέ:
Η κοινωνική ευαισθησία εκφράζεται πλήρως όταν αποδεδειγμένα μια αλυσίδα λιανικής υποστηρίζει την Ελληνική παραγωγή η οποία προσφέρει απασχόληση για τους άνεργους, εισφορές στα παραπαίοντα ασφαλιστικά μας ταμεία, φόρους στα δημόσια ταμεία, επενδύσεις μέσα στην χώρα, περιορισμό του τεράστιου ανοίγματος εισαγωγών και εξαγωγών με ταυτόχρονη απεξάρτηση από εξαιρετικά απαιτητικούς δανειστές (Σχετικό με το θέμα αυτό είναι το άρθρο μας 2/12/2016 «Δεν αγοράζουμε Ελληνικά; Καλά να πάθουμε!»)
Ας προβλεφτούν λοιπόν στα επανασχεδιαζόμενα καταστήματα της παλιάς αλυσίδας Μαρινόπουλου τα οποία θα λειτουργήσουν σταδιακά με το σήμα «Σκλαβενίτης», ειδικοί χώροι «Ελληνικής γωνιάς» στους οποίους θα οργανώνονται συνεχώς εβδομάδες Ελληνικών προϊόντων από κάθε κατηγορία παραγωγικής δραστηριότητας.
Ο Έλληνας καταναλωτής που ζει στην επώδυνη καθημερινότητα του τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης, είναι βέβαιο πως θα εκτιμήσει την προσπάθεια έμμεσης ενίσχυσης της απασχόλησης και των πολλαπλών, ανεκτίμητων ωφελημάτων που προσφέρουν μόνο τα χιλιάδες προϊόντα τα οποία φέρουν στην συσκευασία τους την ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ» ή (ακόμα καλύτερα) τα εκατοντάδες προϊόντα με την ένδειξη «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ».
Προσωπικά, έχω βαρεθεί να ακούω Έλληνες με την κάλπικη άποψη πως τάχα, στην Ελλάδα «δεν παράγουμε τίποτα». Κάλπικη, για να καλύψουν την απαράδεκτη ξενομανία τους και την ανικανότητα τους να συνειδητοποιήσουν πόσο τεράστια, ανυπολόγιστη αξία έχει για την έξοδο μας από την οικονομική κρίση αλλά και για την ίδια, την επιβίωση της κοινωνίας μας, η σχολαστική επιμονή σε αγορά προϊόντων που έχουν την ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ» ή (ακόμα καλύτερα) την ένδειξη «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ».
Η Ελλάδα σήμερα παράγει χιλιάδες προϊόντα που μπορούν επάξια –τις περισσότερες φορές και πιο οικονομικά, όσο απίστευτο και αν ακούγεται με την πλύση εγκεφάλου που έχουμε υποστεί- να υποκαταστήσουν εισαγόμενα από τα πιο απίθανα μέρη του πλανήτη μας. Και μια αλυσίδα που θα φροντίζει διαρκώς να το αποδεικνύει, με μια μόνιμη «Ελληνική γωνιά» μέσα στα καταστήματα της, είναι βέβαιο πως θα κερδίσει, και μάλιστα χωρίς συναγωνισμό, την ψυχή κάθε σκεπτόμενου καταναλωτή και ταυτόχρονα, την μάχη της αγοράς στο εμπορικό πεδίο!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου