Πέμπτη 2 Απριλίου 2015

Το δωρέαν κοινωνικό φροντιστήριο της Εκκλησίας…

Το πρόγραμμα «Κοινωνικό Φροντιστήριο» υλοποιείται εδώ και δύο χρόνια κατά τη διάρκεια των οποίων έχουν βοηθηθεί πάνω από 320 παιδιά. Σύντομα, αναμένεται η επέκταση του προγράμματος και στην υπόλοιπη επικράτεια.
Όλοι γνωρίζουμε ότι η επιθυμία πολλών μαθητών για μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση οδηγεί τα περισσότερα παιδιά στα φροντιστήρια ακόμα και από τις πρώτες τάξεις του Γυμνασίου, προκειμένου να συμπληρώσουν τις γνώσεις τους. Πριν από δύο χρόνια οι επισκέψεις άνεργων και χρεωμένων γονέων στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών άρχισαν να πληθαίνουν δραματικά δεδομένου ότι η οικονομική τους κατάσταση δεν τους επέτρεπε να απευθυνθούν σε κάποιο ιδιωτικό φροντιστήριο.
Η Διοίκηση της Βιβλιοθήκης της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών αντιλαμβανόμενη την κατάσταση..
θέλησε να παρέμβει προκειμένου να βοηθήσει τους μαθητές και τις οικογένειές τους μεταφέροντας στον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. κ. Ιερώνυμο Β΄ την πρόταση για τη δημιουργία του Κοινωνικού Φροντιστηρίου της Βιβλιοθήκης της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών.
Την πρώτη χρονιά λειτουργίας του (2012 – 2013) αίθουσες της Βιβλιοθήκης της Ι.Α.Α. μετατράπηκαν με τον κατάλληλο εξοπλισμό (πίνακες, καρεκλοθρανία) σε σχολικές τάξεις. Εκατόν είκοσι μαθητές Γυμνασίου – Λυκείου παρακολουθούσαν ανελλιπώς τα μαθήματά τους δωρεάν, ενώ εξήντα εθελοντές εκπαιδευτικοί δίδασκαν αφιλοκερδώς μεταφέροντάς τους τις πολύτιμες γνώσεις τους. Αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς όλων των εμπλεκομένων στο Πρόγραμμα «Κοινωνικό Φροντιστήριο» ήταν η εισαγωγή των πρώτων μαθητών στα Ανώτερα και Ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας.
Το σχολικό έτος 2013 – 2014 το ενδιαφέρον υπήρξε ακόμα μεγαλύτερο, ενώ ο αριθμός των μαθητών που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για να ενταχθούν στο πρόγραμμα έφθασε τους 220. Η Διοίκηση της Βιβλιοθήκης προκειμένου να ανταπεξέλθει σε όλα τα αιτήματα οδηγήθηκε στην απόφαση να μετακινήσει και να μεταστεγάσει το «Κοινωνικό Φροντιστήριο» σε ένα νέο, εύκολα προσβάσιμο κτήριο, στην καρδιά της Αθήνας (στοά Σοφοκλέους – δίπλα στο μετρό Πανεπιστήμιο), με μεγαλύτερες και υποδομικά αρτιότερες αίθουσες, καλύπτοντας τα μαθήματα όλων των τάξεων Γυμνασίου – Λυκείου.
Οι μαθητές Β’ και Γ’ Λυκείου παρακολουθούν τα μαθήματα ανάλογα με την κατεύθυνση που έχουν επιλέξει (Θεωρητική, Θετική, Τεχνολογική), ενώ υπάρχει ξεχωριστό τμήμα για τους μαθητές του ΕΠΑΛ. Ειδικά για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου υπάρχουν τρία τμήματα της Θεωρητικής, δύο της Θετικής, τέσσερα της Τεχνολογικής και ένα τμήμα ΕΠΑΛ, ώστε ο αριθμός των μαθητών σε μια τάξη να επιτρέπει στον καθηγητή να παρακολουθεί την πρόοδο του κάθε μαθητή ξεχωριστά. Οι μαθητές της Θεωρητικής παρακολουθούν 6 ώρες Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και από 2 ώρες Λατινικά, Νεοελληνική Ιστορία, Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία. Οι μαθητές της Θετικής έχουν 4 ώρες Μαθηματικά και Χημεία και από 2 ώρες Φυσική, Βιολογία και Νεοελληνική Γλώσσα. Οι μαθητές της Τεχνολογικής έχουν 4 ώρες Μαθηματικά και Φυσική και από 2 ώρες Προγραμματισμό, ΑΟΔΕ και Νεοελληνική Γλώσσα, την εβδομάδα. Πέρα απ’ αυτά, υπάρχει άλλο ένα μάθημα, το οποίο αντίθετα με τα πέντε προηγούμενα, που είναι υποχρεωτικά, επιλέγεται από τον μαθητή και μπορεί να είναι Βιολογία, Φυσική, Μαθηματικά (όσοι το επιλέξουν μπορούν να εξεταστούν και στο μάθημα ΑΟΘ για να ανοίξουν το πέμπτο επιστημονικό πεδίο) ή Ιστορία. Και αυτα τα μαθήματα διδάσκονται από 2 ώρες την εβδομάδα. Επιπλέον, οι μαθητές του «Κοινωνικού Φροντιστηρίου» έχουν τη δυνατότητα να γράφουν διαγωνίσματα και προσομοιώσεις κάθε δεύτερο Σάββατο. Ο χρόνος που έχουν στη διάθεσή τους είναι 3 ώρες, όπως στις Παννελήνιες, ενώ τα γραπτά τους βαθμολογούνται από τους καθηγητές σύμφωνα με τα κριτήρια των εξετάσεων.
Οι καθηγητές, που διδάσκουν τα παιδιά δουλεύουν εθελοντικά. Δηλώνουν την πρόθεσή τους να εργαστούν αφιλοκερδώς, συμπληρώνοντας τη σχετική αίτηση και προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Οι καθηγητές είναι εξειδικευμένοι, ενώ οι περισσότεροι διδάσκουν σε δημόσια σχολεία ή παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα. Για να συμπληρώσουν τη διδασκαλία τους ετοιμάζουν υλικό για τους μαθητές, τους δίνουν εργασίες για το σπίτι, διαγωνίσματα, τεστ, τα οποία διορθώνουν και βαθμολογούν. Ο ρόλος τους είναι ιδιαίτερα σημαντικός, γιατί παράλληλα τους συμβουλεύουν και τους δίνουν κίνητρο για να έχουν υψηλούς στόχους και να πιστέψουν στην επιτυχία τους. Ο καθένας απ’ τους καθηγητές αφιερώνει λίγο από τον ελεύθερο χρόνο του, ακόμη και τα Σάββατα, ώστε να βοηθήσει τα παιδιά.
Για την τήρηση του εβδομαδιαίου προγράμματος, την ενημέρωση των μαθητών για κάθε θέμα που τους αφορά, καθώς επίσης και την εκτύπωση του επιπλέον διδακτικού υλικού, που είναι πολυάριθμο, φροντίζει η γραμματειακή υποστήριξη, ενώ υπάρχει προσωπικό που διατηρεί τον χώρο καθαρό. Υπεύθυνος του προγράμματος είναι ο κ. Σεβαστιανός Ανδρεάδης ο οποίος όχι μόνο συντονίζει την εργασία του προσωπικού, αλλά έχει την εποπτεία για την ομαλή λειτουργία του Κοινωνικού Φροντιστηρίου. Όλα αυτα αποδεικνύουν ότι το Κοινωνικό Φροντιστήριο δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τα ιδιωτικά φροντιστήρια.

[http://biaa.gr/gr-reporter-dorean-mathimata-gia-mathites-apo-ti-vivliothiki-tis-ieras-archiepiskopis-athinon/]

 http://oodegr.co/neo/2015/03/29/koinwniko-frontisthrio/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου