1.Ήταν
αγαπητός γιός ο Ιωσήφ, το πιο αγαπημένο παιδί του Ιακώβ. Αυτόν
αγαπούσε περισσότερο από όλα τα παιδιά του, γιατί του άξιζε. Και σ’
αυτόν είχε χαρίσει μοναδική στολή, λαμπρό χιτώνα. «Ιακώβ δε ηγάπα τον
Ιωσήφ παρά πάντας τους υιούς αυτού… Εποίησε δε αυτώ χιτώνα ποικίλον»
(Γεν. 37,3). Αγαπητός Υιός και ο Χριστός. Ο Αγαπητός Υιός του ουρανίου
Πατρός. Γι’ αυτόν ακούστηκε η φωνή του ουρανίου Πατρός στη Βάπτιση και
τη Μεταμόρφωση: «Ούτος έστιν ο Υιός μου ο αγαπητός, εν ω ευδόκησα»
(Ματθ. 3,17. 17,5). Και είχε και ο Χριστός, ως Υιός μονογενής του
Πατρός, μοναδική..
στολή από τον Πατέρα. Είναι η στολή της θεότητος. Ο Χριστός είναι ο μονογενής Υιός και Λόγος του θεού και Θεός αληθινός.
στολή από τον Πατέρα. Είναι η στολή της θεότητος. Ο Χριστός είναι ο μονογενής Υιός και Λόγος του θεού και Θεός αληθινός.
2.Τόν
φθόνησαν τον Ιωσήφ τα αδέλφια του. Δεν μπορούσαν να υποφέρουν την
υπεροχή του. Δεν μπορούσαν να χαρούν με τις χαρές του αδελφού τους. Και
με το Χριστό το ίδιο συνέβη. Τον μίσησαν και τον φθόνησαν «οι άνθρωποι
του Θεού», οι αρχιερείς και οι φαρισαίοι. Ο Πιλάτος «ήδει, ότι διά
φθόνον παρέδωκαν αυτόν» (Ματθ. 27,18). Ο φθόνος είναι το πρωταρχικό και
γενεσιουργό πάθος. Ακολουθούν το μίσος, η κακία, τα κακούργα σχέδια, οι
χριστοκτόνες ενέργειες. Δεν υπέφεραν να βλέπουν την υπεροχή του Χριστού,
την επιρροή του στο λαό.
3.Αποφάσισαν τ’ αδέλφια να σκοτώσουν τον αθώο Ιωσήφ. Συσκέφθηκαν κρυφά
και είπαν: «Δεύτε αποκτείνωμεν αυτόν» (Γεν. 37,20). «Επονηρεύσαντο του
αποκτείναι». Το ίδιο και στη περίπτωση του Ιησού. Συσκέψεις και
διαβούλια για την εξόντωση του επικινδύνου γι’ αυτούς Διδασκάλου. «Και
συνεβουλεύσαντο ίνα τον Ιησούν δόλω κρατήσωσι και αποκτείνωσιν» (Ματθ.
26,4). Άρχοντες του Ισραήλ, αρχιερείς, γραμματείς, φαρισαίοι,
συσκέπτονται, πώς θα συλλάβουν και θα θανατώσουν τον Ιησού, τον πιο
εκλεκτό αδελφό τους. Εκείνο το «Δεύτε αποκτείνωμεν αυτόν» των αδελφών
του Ιωσήφ ακούγεται το ίδιο και στην παραβολή των κακών γεωργών, όπου
σαφώς συμβολίζεται η απόφαση των Ιουδαίων για τη θανάτωση του Ιησού.
4.Έπούλησαν τον Ιωσήφ τα αδέλφια του για 20 χρυσά νομίσματα. «Απέδοντο
τον Ιωσήφ τοις Ισμαηλίταις είκοσι χρυσών» (Γεν. 37,28). Και μάλιστα από
όλα τα αδέλφια του εκείνος που έκανε τη σχετική πρόταση ήταν ο Ιούδας.
Ιούδας και στην περίπτωση του εικονιζόμενου και προτυπούμενου Χριστού το
όργανο της αγοροπωλησίας, της πιο άδικης και άτιμης αγοροπωλησίας.
Πούλησε το Χριστό για 30 αργύρια. «Έστησαν αυτώ (τω Ιούδα) τριάκοντα
αργύρια» (Ματθ. 26,15).
5. Έπαθε και υπέφερε ο Ιωσήφ και στα χέρια των αδελφών του και στα
χέρια των ξένων, των Αιγυπτίων. Τα αδέλφια του τον έριξαν μέσα σ’ ένα
βαθύ λάκκο, για να τον κατασπαράξουν τα θηρία. Και οι Αιγύπτιοι τον
έριξαν μέσα στη φυλακή σαν νάταν ένοχος, ενώ ήταν αθώος. Θύμα
συκοφαντίας ο αθώος και αγνός Ιωσήφ. Έπαθε και υπέφερε και ο Χριστός.
Έπαθε ως άνθρωπος. Οι αδελφοί του οι Ιουδαίοι τον οδήγησαν σε πολλά
παθήματα, τον βασάνισαν. Αλλά και οι ξένοι, οι Ρωμαίοι, στους οποίους
τον παρέδωσαν οι Ιουδαίοι, και εκείνοι τον βασάνισαν. Ρίχτηκε στη
φυλακή, σύρθηκε σαν κακούργος στο κριτήριο, καταδικάστηκε σαν κοινός
εγκληματίας και τελικά θανατώθηκε πάνω στο Σταυρό.
6. Δεν έμεινε για πάντα ταπεινωμένος ο Ιωσήφ. Από την ταπείνωση του
λάκκου και της φυλακής οδηγήθηκε στη δ ό ξα. Ο Φαραώ τον ανέστησε από τα
βάθη της φυλακής και τον κατέστησε άρχοντα «Ιδού καθίστημί σε σήμερον
επί πάσης γης Αιγύπτου» (Γεν. 41,41). Προτύπωση της ένδοξου Αναστάσεως
του Χριστού. Ρίχτηκε στο λάκκο του θανάτου και του τάφου. Δεν παρέμεινε
πολύ. Ανέστη τριήμερος. Μετά το πάθος η δόξα Μετά το Σταυρό η Ανάσταση.
7.Και η τελευταία προτύπωση. Ο Ιωσήφ σαν άρχοντας της Αιγύπτου σε καιρό
πείνας άνοιξε τις αποθήκες του και έγινε σιτοδότης και έθρεψε τους
πεινασμένους αδελφούς του. Σιτοδότης και ο Χριστός. Ανεξάντλητες οι
αποθήκες του. Πάντοτε προσφέρει και προσφέρεται «εις βρώσιν τοις
πιστοίς». Ψωμίζει με το θείο Άρτο του, ποτίζει με το τίμιο Αίμα του.
Τρέφει με τη θεία Κοινωνία.
( Στη Μεγάλη Εβδομάδα, σ. 33-35)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου