Πριν λίγες μέρες οι μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου Μ.Ν. Ράπτου, είχαν την ευλογία να έχουν ανάμεσά τους, το Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Σισανίου και Σιατίστης κ.κ. Παύλο.
Ο Μητροπολίτης τους καθήλωσε με τα
ομολογουμένως συγκλονιστικά πατρικά του λόγια. Τόνισε ότι ο καθένας τους
χτίζει σήμερα αυτό που θα γίνει αύριο. Γι’ αυτό πρέπει να προσέχουν από
τώρα πώς οικοδομούν το χαρακτήρα τους και τι υλικά χρησιμοποιούν.
Η ελευθερία, όμως, συνοδεύεται και από ευθύνη. Από
τώρα σμιλεύεται ο χαρακτήρας του νέου που θα έχει στη μελλοντική..
οικογένειά του και πρέπει να αναζητήσει το βαθύτερο νόημα της ζωής, την
αγάπη, τη χαρά, την επικοινωνία.
Να μην αναρωτιούνται οι νέοι αν… υπάρχει ζωή πριν από το θάνατο, όπως κάποιοι συνομήλικοί τους δήλωσαν.
Να μάθουν να αγαπούν, γιατί αγάπη σημαίνει σεβασμός, εκτίμηση και
προϋποθέτει πολλή ταπείνωση, καθόλου εγωισμό και πολλή υπομονή.
Δυστυχώς, η Ελλάδα των μεγάλων ευεργετών μετατράπηκε σε πατρίδα των μεγάλων ληστών -και αυτό γιατί η γνώση δε συνοδεύτηκε από αρετή…
Πολύ αληθινές σκέψεις που προβλημάτισαν βαθιά, μαθητές και καθηγητές. Λόγια εγκάρδια, συμβουλές-παρακαταθήκες ζωής! Μεγάλη απήχηση, επίσης, είχε η ομιλία του Σεβασμιωτάτου που πραγματοποιήθηκε στον ίδιο χώρο το απόγευμα στους γονείς των μαθητών.
Δυστυχώς, η Ελλάδα των μεγάλων ευεργετών μετατράπηκε σε πατρίδα των μεγάλων ληστών -και αυτό γιατί η γνώση δε συνοδεύτηκε από αρετή…
Πολύ αληθινές σκέψεις που προβλημάτισαν βαθιά, μαθητές και καθηγητές. Λόγια εγκάρδια, συμβουλές-παρακαταθήκες ζωής! Μεγάλη απήχηση, επίσης, είχε η ομιλία του Σεβασμιωτάτου που πραγματοποιήθηκε στον ίδιο χώρο το απόγευμα στους γονείς των μαθητών.
Αναπτύσσοντας το θέμα «Σχέσεις Παιδιού,
Σχολείου και Οικογένειας» ο Σεβασμιώτατος τόνισε τη σημασία που έχει για
το έργο της Αγωγής να αντιλαμβανόμαστε το κάθε παιδί σαν μια ζώσα
εικόνα Χριστού, μια ολοκληρωμένη ψυχική, πνευματική, σωματική οντότητα.
«Το παιδί δεν είναι μόνο μυαλό», τόνισε ο κ. Παύλος.Έψεξε με σφοδρότητα τους ιθύνοντες της εκπαίδευσης και δήλωσε «τελειωμένη» την ελληνική εκπαίδευση.
«Η αληθινή παιδεία παρέχεται σήμερα στα παιδιά μας μόνο από την
ιεραποστολική αφιέρωση λιγοστών σχολείων και εκπαιδευτικών», τόνισε.
Τέλος, ανέπτυξε ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό όραμα, με άξονες τον
αλληλοσεβασμό, την χριστοκεντρικότητα, την αυτογνωσία. Εντυπωσίασε
ιδιαίτερα το ακροατήριο καθώς η ομιλία του δε θεμελιωνόταν σε αφηρημένα
διανοητικά σχήματα, αλλά σε ζώσα εμπειρία από την πολύπλευρη παρουσία
του ως ποιμένος, πνευματικού, αλλά και μάχιμου εκπαιδευτικού της
τεχνικής -και όχι μόνο- εκπαίδευσης.
.www.agioritikovima.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου