«Παπαφλέσσας» για τις (χρυσές) Σκουριές
«Σύγχρονες
Θερμοπύλες» χαρακτηρίζει τις Σκουριές σε συνέντευξή του στην
«κυριακάτικη δημοκρατία» ο αρχιμανδρίτης πατέρας Χριστόδουλος
Αγγελόγλου, πνευματικός και εφημέριος του Ι. Γ. Ησυχαστηρίου «Παναγία, η
Φοβερά Προστασία». Πρόκειται για τον ιερωμένο που πρωτοστατεί από την
πρώτη στιγμή στις αντιδράσεις κατά της επένδυσης της Ελληνικός Χρυσός
στη Χαλκιδική. Ο ίδιος σημειώνει, μάλιστα, παραπέμποντας στην ελληνική
αρχαιότητα, ότι αν για τους Σπαρτιάτες ίσχυε το «ή ταν ή επί τας», στην
περίπτωση της σύγκρουσης της περιοχής με το πολιτικό διεφθαρμένο σύστημα
ισχύει το «ή ταν ή… ταν».
Σύμφωνα με τον πατέρα Χριστόδουλο, «πρέπει να μπει φυλακή αυτός που
υπέγραψε την παράνομη σύμβαση μεταβίβασης και ξεπούλησε τη δημόσια
περιουσία, πλούτισε τους εργολάβους και ζημίωσε το Δημόσιο», τονίζει όμως ότι «εχθροί δεν είναι σε καμία περίπτωση οι κάτοικοι που δουλεύουν στα λαγούμια των μεταλλείων εις βάρος της υγείας τους».
Ο ίδιος δηλώνει αγανακτισμένος με αυτούς που έφεραν την Ελλάδα και
τους Ελληνες στη χειρότερη κατάσταση της Ιστορίας τους, αλλά και με τους
Ελληνες που ενώ επί σειρά ετών βλέπουν ποιοι τους καταστρέφουν, απλώς
συνεχίζουν να τους ψηφίζουν.
Εξηγεί ότι η ζημιά στην περιοχή είναι μη αναστρέψιμη και
ανυπολόγιστη, ενώ απευθυνόμενος στους υπευθύνους τονίζει ότι διέρρηξαν
την κοινωνική συνοχή, διαίρεσαν την τοπική κοινωνία και τα χωριά,
οδήγησαν κατοίκους να στραφούν εναντίον των άλλων κατοίκων. «Πατέρας δεν
μιλά στο παιδί του, συγγενείς δεν μιλιούνται μεταξύ τους, χτυπιούνται
μεταξύ τους, πήραν τα όπλα. Διεταράχθη η δημόσια τάξη, δυσφημίστηκε
παγκοσμίως η Χαλκιδική, κατεστάθησαν όλοι οι κάτοικοι ύποπτοι για
συμμετοχή σε εγκληματική τρομοκρατική οργάνωση. Ο δήμαρχος μηνύει ως
κακούργους τους δημότες του, ανήλικα παιδιά διά της βίας οδηγούνται σε
υπόγεια να εξεταστούν από την Αντιτρομοκρατική, ο ίδιος δεν μπορεί να
πάει στην έδρα του δήμου να συνεδριάσει. Ολη η περιοχή είναι
αστυνομοκρατούμενη».
Απαντώντας σε όσους υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει εναλλακτική μορφή
ανάπτυξης στην περιοχή πέραν των μεταλλείων, σημειώνει ότι η βόρεια
Χαλκιδική είναι ίσως το πιο όμορφο κομμάτι της Ελλάδος, με μόνο
μειονέκτημα ότι ακόμα και το υπέδαφός της είναι χρυσό! «Εχει το Αγιον
Ορος, μοναδικό μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς,
προστατευόμενο από την Unesco. Είναι η πατρίδα του Αριστοτέλη με
πλούσιους αρχαιολογικούς χώρους, έχει και το αρχαιότερο πρώτο μοναστήρι
του Αθωνα, την Ι. Μονή Ζυγού του 960 μ.Χ. Εχει τις καλύτερες παραλίες με
γαλάζιες σημαίες για παραθέριση, αλιεία και ιχθυοκαλλιέργεια, μοναδικά
αρχέγονα δάση προστατευόμενα από το Νatura, προσφερόμενα για
αγροτουρισμό, μελισσοκομία, οικοπεριήγηση» τονίζει.
Πιστεύει ότι ο αγώνας όλων όσοι αντιδρούν στην επένδυση θα
σταματήσει όταν μπουν φυλακή αυτοί που ξεπούλησαν τη δημόσια περιουσία,
χωρίς να ζητήσουν έστω ένα πινάκιο φακής για το Δημόσιο, θεωρεί ότι η
πολιτική βούληση της κυβέρνησης στις μέρες μας είναι «πάρ’ τα όλα»,
«λεηλατήστε ό,τι απέμεινε και στη φύση» και στέλνει μήνυμα στον Αντώνη
Σαμαρά ότι αν συνεχίσει έτσι θα τροφοδοτήσει ο ίδιος τη φωτιά που έχει
ανάψει στην περιοχή. Για τον ίδιο, δε, η χειρότερη «τρόικα» είναι το
πολιτικό – εκδοτικό – εργολαβικό κατεστημένο που έφερε την κατάσταση
εδώ.
«Μία μόνη διέξοδος γνωρίζαμε ότι υπάρχει, το να πάρουμε τα βουνά.
Τώρα φροντίζουν να υπογράψουν να λεηλατηθούν και να καταστραφούν και
αυτά. Είναι απίστευτο αυτό και σε καμία περίπτωση δεν θα δεχτούμε ο
Κάκαβος να τύχει καταστροφής και ερημοποίησης, διότι την ίδια τύχη θα
έχουμε και εμείς» τονίζει αναφερόμενος στο βουνό της περιοχής.
Ο ίδιος δεν δέχεται τον χαρακτηρισμό «Παπαφλέσσας» ούτε τον
χαρακτηρισμό «επαναστάτης» για τον εαυτό του, σημειώνοντας ότι προσπαθεί
απλώς να είναι ενεργός χριστιανός και ενεργός πολίτης. Βλέπει όμως,
όπως λέει στην «κυριακάτικη δημοκρατία», το πνεύμα του Παπαφλέσσα στους
κατοίκους της περιοχής, από τον πιο μικρό έως τον γεροντότερο, και
δηλώνει υπερήφανος γι’ αυτούς. «Αυτοί έσπασαν την καθεστηκυία άποψη για
τους αδιάφορους Ελληνες και αποστέλλουν πανελλήνιο μήνυμα: “Ελληνες με
τις Σκουριές σας, ξεσκουριάστε”».
Μαρία Μαθιοπούλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου