Σε κόμβο διακίνησης φυσικού αερίου προς την Ευρώπη θέλουν να
μετατρέψουν την Ελλάδα οι Ρωσικές εταιρείες φυσικού αερίου, κάτι που
φαίνεται να μην αρέσει καθόλου στις ΗΠΑ και την Ε.Ε.
Δύο Ρώσοι πλειοδότες προηγούνται στον αγώνα δρόμου για την εξαγορά των ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ που αναμένεται να αποφέρει στο δημόσιο 1.5 δισ. ευρώ. Τεράστιο το δίλημμα για την ελληνική κυβέρνηση, στην προσπάθειά της να εκπληρώσει το σχέδιο ιδιωτικοποίησης που έχουν θέσει οι διεθνείς δανειστές, αναφέρει σε χθεσινό της άρθρο η Κέριν Χόουπ στους Financial Times.
Η εμφάνιση των Gazprom και Sintez, μία ιδιωτική εταιρεία φυσικού αερίου, έχουν μπει για τα καλά στο «παιχνίδι» εξαγοράς της ελληνικής δημόσιας επιχείρησης φυσικού αερίου, πυροδοτώντας έντονες αντιδράσεις από την πλευρά των ΗΠΑ και της Ε.Ε. για το ενδεχόμενο άνοιγμα της ελληνικής αγοράς στα ρωσικά συμφέροντα.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ανώτατος αξιωματούχος της ελληνικής κυβέρνησης φέρεται να δήλωσε: «Κι αν οι Ρώσοι μας κάνουν μία προσφορά που δεν θα μπορούμε να απορρίψουμε; Δεχόμαστε τεράστιες πιέσεις από την Τρόικα με σκοπό τη διασφάλιση όσο το δυνατόν περισσότερων χρημάτων από τις ιδιωτικοποιήσεις».
«Ο χρόνος τρέχει και όλοι αναρωτιούνται με ποιο τρόπο θα προλάβει το ΤΑΙΠΕΔ να εκτιμήσεις τις προτάσεις, να καταλήξει σε έναν προτιμώμενο αγοραστή και να ολοκληρώσει τις διαπραγματεύσεις εντός προθεσμίας», δήλωσε εκπρόσωπος ενός εκ των πλειοδοτών.
Η ΔΕΠΑ θεωρείται η ναυαρχίδα των δημόσιων επιχειρήσεων που οδεύουν προς ιδιωτικοποίηση, καμία όμως ευρωπαϊκή, ιαπωνική ή κινεζική εταιρεία αερίου που έχει εγκριθεί ως δυνάμει αγοραστής από το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει καταθέσει τελική πρόταση εξαγοράς.
Οι άλλοι τρεις πλειοδότες είναι η δημόσια επιχείρηση αερίου του Αζερμπαϊτζάν Socar, η M2M (συνεταιρία MotorOil και Μυτιληναίου) και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μητρική εταιρεία ενός διευρυμένου ομίλου εταιρειών με ηγετική θέση στις κατασκευές, την ενέργεια και το το real estate που ενδιαφέρεται αποκλειστικά για τη ΔΕΣΦΑ.
H Gazprom καλύπτει ήδη το 90% των αναγκών της Ελλάδας στην παροχή φυσικού αερίου μέσω αγωγού από τη Βουλγαρία, με την Socar να είναι ο δεύτερος προμηθευτής μέσω Τουρκίας.
Σύμφωνα με τον Αντρέι Κορόλεφ, διευθυντή της Sintez, η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να μεταμορφωθεί σε κεντρικό κόμβο διακίνησης φυσικού αερίου στην Ευρώπη: «η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ είναι μία ευκαιρία να εισέλθουμε στην ελληνική αγορά σε σχετικά χαμηλή τιμή εξαιτίας της κρίσης. Πρόθεσή μας είναι να κατασκευάσουμε αγωγούς που θα διασυνδέουν τις γείτονες χώρες, αυξάνοντας τη ροή αερίου», αναφέρει το άρθρο των Financial Times.
Η Gazprom, από την πλευρά της, ενδιαφέρεται μονάχα για τη ΔΕΠΑ, δείχνοντας πρόθυμη να συμμορφωθεί με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, ενώ σε περίπτωση που ο ρωσικός κολοσσός τελικά αποκλειστεί, πολλοί θεωρούν ότι η Sintez θα εμφανιστεί ως πληρεξούσιος της Gazprom για την ανάληψη του ελέγχου της ελληνικής αγοράς φυσικού αερίου.
Οι εξελίξεις όμως μοιάζουν να μην «αρέσουν» στις ΗΠΑ, καθώς το αμερικανικό υπουργείο εξωτερικών προειδοποίησε το ΤΑΙΠΕΔ να φροντίσει ώστε με την επιλογή του να μην καταστήσει την ελληνική αγορά δέσμια συμφερόντων.
Δύο Ρώσοι πλειοδότες προηγούνται στον αγώνα δρόμου για την εξαγορά των ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ που αναμένεται να αποφέρει στο δημόσιο 1.5 δισ. ευρώ. Τεράστιο το δίλημμα για την ελληνική κυβέρνηση, στην προσπάθειά της να εκπληρώσει το σχέδιο ιδιωτικοποίησης που έχουν θέσει οι διεθνείς δανειστές, αναφέρει σε χθεσινό της άρθρο η Κέριν Χόουπ στους Financial Times.
Η εμφάνιση των Gazprom και Sintez, μία ιδιωτική εταιρεία φυσικού αερίου, έχουν μπει για τα καλά στο «παιχνίδι» εξαγοράς της ελληνικής δημόσιας επιχείρησης φυσικού αερίου, πυροδοτώντας έντονες αντιδράσεις από την πλευρά των ΗΠΑ και της Ε.Ε. για το ενδεχόμενο άνοιγμα της ελληνικής αγοράς στα ρωσικά συμφέροντα.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ανώτατος αξιωματούχος της ελληνικής κυβέρνησης φέρεται να δήλωσε: «Κι αν οι Ρώσοι μας κάνουν μία προσφορά που δεν θα μπορούμε να απορρίψουμε; Δεχόμαστε τεράστιες πιέσεις από την Τρόικα με σκοπό τη διασφάλιση όσο το δυνατόν περισσότερων χρημάτων από τις ιδιωτικοποιήσεις».
«Ο χρόνος τρέχει και όλοι αναρωτιούνται με ποιο τρόπο θα προλάβει το ΤΑΙΠΕΔ να εκτιμήσεις τις προτάσεις, να καταλήξει σε έναν προτιμώμενο αγοραστή και να ολοκληρώσει τις διαπραγματεύσεις εντός προθεσμίας», δήλωσε εκπρόσωπος ενός εκ των πλειοδοτών.
Η ΔΕΠΑ θεωρείται η ναυαρχίδα των δημόσιων επιχειρήσεων που οδεύουν προς ιδιωτικοποίηση, καμία όμως ευρωπαϊκή, ιαπωνική ή κινεζική εταιρεία αερίου που έχει εγκριθεί ως δυνάμει αγοραστής από το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει καταθέσει τελική πρόταση εξαγοράς.
Οι άλλοι τρεις πλειοδότες είναι η δημόσια επιχείρηση αερίου του Αζερμπαϊτζάν Socar, η M2M (συνεταιρία MotorOil και Μυτιληναίου) και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μητρική εταιρεία ενός διευρυμένου ομίλου εταιρειών με ηγετική θέση στις κατασκευές, την ενέργεια και το το real estate που ενδιαφέρεται αποκλειστικά για τη ΔΕΣΦΑ.
H Gazprom καλύπτει ήδη το 90% των αναγκών της Ελλάδας στην παροχή φυσικού αερίου μέσω αγωγού από τη Βουλγαρία, με την Socar να είναι ο δεύτερος προμηθευτής μέσω Τουρκίας.
Σύμφωνα με τον Αντρέι Κορόλεφ, διευθυντή της Sintez, η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να μεταμορφωθεί σε κεντρικό κόμβο διακίνησης φυσικού αερίου στην Ευρώπη: «η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ είναι μία ευκαιρία να εισέλθουμε στην ελληνική αγορά σε σχετικά χαμηλή τιμή εξαιτίας της κρίσης. Πρόθεσή μας είναι να κατασκευάσουμε αγωγούς που θα διασυνδέουν τις γείτονες χώρες, αυξάνοντας τη ροή αερίου», αναφέρει το άρθρο των Financial Times.
Η Gazprom, από την πλευρά της, ενδιαφέρεται μονάχα για τη ΔΕΠΑ, δείχνοντας πρόθυμη να συμμορφωθεί με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, ενώ σε περίπτωση που ο ρωσικός κολοσσός τελικά αποκλειστεί, πολλοί θεωρούν ότι η Sintez θα εμφανιστεί ως πληρεξούσιος της Gazprom για την ανάληψη του ελέγχου της ελληνικής αγοράς φυσικού αερίου.
Οι εξελίξεις όμως μοιάζουν να μην «αρέσουν» στις ΗΠΑ, καθώς το αμερικανικό υπουργείο εξωτερικών προειδοποίησε το ΤΑΙΠΕΔ να φροντίσει ώστε με την επιλογή του να μην καταστήσει την ελληνική αγορά δέσμια συμφερόντων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου