Το προφίλ του υποστηρικτή της Χρυσής Αυγής – τι άλλαξε μετά τις εκλογές
Μειώνεται η επιρροή της ακροδεξιάς στη νεολαία, ενώ αυξάνεται στις μεγαλύτερες ηλικίες και ειδικά στους εργαζόμενους κατώτερης εκπαίδευσης.
Η τελευταία έρευνα της Public Issue για τον ΣΚΑΙ και την Καθημερινή, περιλαμβάνει μία αναλυτική σύγκριση των στοιχείων για τους πολίτες που είναι θετικά διακείμενοι προς το ακροδεξιό κόμμα, πριν και μετά τις τελευταίες εκλογές.
Η έρευνα συγκρίνει τα αθροιστικά στοιχεία για το διάστημα από την προεκλογική περίοδο του Μαΐου μέχρι τις δεύτερες εκλογές του Ιουλίου, με τα αντίστοιχα από την ανάδειξη της τρέχουσας Βουλής μέχρι και το τελευταίο Βαρόμετρο του Οκτωβρίου.
Οι θετικές γνώμες για τη Χρυσή Αυγή στο σύνολο του δείγματος από 16% έφτασαν το 21%, με την αύξηση να είναι μεγαλύτερη στις γυναίκες και στις ηλικίες 35-44 και 45-54.
Η επιρροή της Χρυσής Αυγής διπλασιάστηκε, αυξημένη κατά 13 ποσοστιαίες μονάδες, στους πολίτες κατώτερου μορφωτικού επιπέδου, ενώ στη μέση εκπαίδευση ενισχύθηκε κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες. Αντίθετα, μειώθηκε κατά 1 μονάδα στα άτομα ανώτερης εκπαίδευσης.
Αξιοσημείωτη είναι η υποχώρηση τη δημοφιλίας της Χ.Α στις νεότερες ηλικιακά ομάδες, καθώς υπάρχει μείωση 4 μονάδων στις ηλικίες 18-24 και 2 μονάδων στις ηλικίες 25-34.
Σημαντική αντίθεση καταγράφεται και στις τάσεις ανάλογα με την εργασιακή κατάσταση. Έτσι, ενώ οι εργαζόμενοι και οι άεργοι που εγκρίνουν τις θέσεις της Χρυσής Αυγής αυξάνονται, κατά 3 και 7 μονάδες αντίστοιχα, δεν συμβαίνει το ίδιο με τους ανέργους, που παραμένουν στα ίδια επίπεδα.
Η αύξηση της επιρροής της ακροδεξιάς είναι υπερδιπλάσια στην επαρχία και τις μικρές πόλεις σε σχέση με τα μεγάλα αστικά κέντρα (ενίσχυση κατά 7 μονάδες στις δύο πρώτες περιπτώσεις, έναντι 3 στην τελευταία).
Ο χάρτης των πολιτών που βλέπουν θετικά την ΧΑ
Μειώνεται η επιρροή της ακροδεξιάς στη νεολαία, ενώ αυξάνεται στις μεγαλύτερες ηλικίες και ειδικά στους εργαζόμενους κατώτερης εκπαίδευσης.
Η τελευταία έρευνα της Public Issue για τον ΣΚΑΙ και την Καθημερινή, περιλαμβάνει μία αναλυτική σύγκριση των στοιχείων για τους πολίτες που είναι θετικά διακείμενοι προς το ακροδεξιό κόμμα, πριν και μετά τις τελευταίες εκλογές.
Η έρευνα συγκρίνει τα αθροιστικά στοιχεία για το διάστημα από την προεκλογική περίοδο του Μαΐου μέχρι τις δεύτερες εκλογές του Ιουλίου, με τα αντίστοιχα από την ανάδειξη της τρέχουσας Βουλής μέχρι και το τελευταίο Βαρόμετρο του Οκτωβρίου.
Οι θετικές γνώμες για τη Χρυσή Αυγή στο σύνολο του δείγματος από 16% έφτασαν το 21%, με την αύξηση να είναι μεγαλύτερη στις γυναίκες και στις ηλικίες 35-44 και 45-54.
Η επιρροή της Χρυσής Αυγής διπλασιάστηκε, αυξημένη κατά 13 ποσοστιαίες μονάδες, στους πολίτες κατώτερου μορφωτικού επιπέδου, ενώ στη μέση εκπαίδευση ενισχύθηκε κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες. Αντίθετα, μειώθηκε κατά 1 μονάδα στα άτομα ανώτερης εκπαίδευσης.
Αξιοσημείωτη είναι η υποχώρηση τη δημοφιλίας της Χ.Α στις νεότερες ηλικιακά ομάδες, καθώς υπάρχει μείωση 4 μονάδων στις ηλικίες 18-24 και 2 μονάδων στις ηλικίες 25-34.
Σημαντική αντίθεση καταγράφεται και στις τάσεις ανάλογα με την εργασιακή κατάσταση. Έτσι, ενώ οι εργαζόμενοι και οι άεργοι που εγκρίνουν τις θέσεις της Χρυσής Αυγής αυξάνονται, κατά 3 και 7 μονάδες αντίστοιχα, δεν συμβαίνει το ίδιο με τους ανέργους, που παραμένουν στα ίδια επίπεδα.
Η αύξηση της επιρροής της ακροδεξιάς είναι υπερδιπλάσια στην επαρχία και τις μικρές πόλεις σε σχέση με τα μεγάλα αστικά κέντρα (ενίσχυση κατά 7 μονάδες στις δύο πρώτες περιπτώσεις, έναντι 3 στην τελευταία).
Ο χάρτης των πολιτών που βλέπουν θετικά την ΧΑ
- 21% του συνόλου
- 25% των ανδρών
- 17% των γυναικών
- 30% των νέων ως 24
- 24% των ηλικιών 25-34
- 26% των ηλικιών 35-44
- 21% των ηλικιών 45-54
- 16% των ηλικιών 55-64
- 17% των ηλικιών 65 και άνω
- 26% των ατόμων κατώτερης εκπαίδευσης
- 25% των ατόμων μέση εκπαίδευσης
- 15% των ατόμων ανώτερης εκπαίδευσης
- 22% των οικονομικά ενεργών
- 26% των άνεργων
- 18% των μη ενεργών οικονομικά
- 19% των κατοίκων μεγάλων πόλεων
- 27% των κατοίκων μικρών πόλεων
- 23% των κατοίκων αγροτικών περιοχών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου