Αμέσως μετά τις εκλογές αναμένεται κύμα αυξήσεων σε όλες τις υπηρεσίες κοινής ωφελείας, με αποκορύφωμα τις τιμές των εισιτηρίων για τα μέσα μαζικής μεταφοράς, των τιμολογίων της ΔΕΗ και της ΕΥΔΑΠ.
Οι διοικήσεις των δημοσίων επιχειρήσεων αναμένεται να καταθέσουν σήμερα στο Υπουργείο Οικονομικών τα τριετή επιχειρησιακά τους σχέδια, τα οποία προβλέπουν τις προαναφερόμενες αυξήσεις - σοκ σε ποσοστό που φθάνουν το 25% στις τιμές εισιτηρίων των μέσων μεταφοράς και του ΟΣΕ από το 2013.
Αναλυτικότερα, τα εισιτήρια σε μετρό, τραμ, λεωφορεία και στα τρένα (ΗΣΑΠ) αυξάνονται στο 1,75 ευρώ από 1,40 ευρώ που είναι σήμερα.
Αντίστοιχες αυξήσεις προβλέπεται να γίνουν στα μειωμένα εισιτήρια, που ισχύουν για πολύτεκνους, φοιτητές και άλλες ευπαθείς κοινωνικές ομάδες. Οι τιμές των εισιτηρίων αυτών αναμένεται να διαμορφωθούν σε 0,90 ευρώ και 0,75 ευρώ αντίστοιχα, από 0,70 και 0,60 που ανέρχονται σήμερα.
Ακριβότερα κατά 25% θα κοστίζει αντίστοιχα κάθε επιβίβαση στον προαστιακό σιδηρόδρομο και τα τρένα του ΟΣΕ. Στο επιχειρησιακό σχέδιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρέπει επίσης να προβλέπεται επιτάχυνση της αποκρατικοποίησης της εταιρείας έως το τέλος του χρόνου, παρά το γεγονός ότι αρχικώς αυτή είχε οριστεί για το 2013.
Σημαντικές αυξήσεις αναμένονται και στα τιμολόγια της ΔΕΗ. Το νέο Μνημόνιο προβλέπει ότι τα τιμολόγια παροχής ηλεκτρικού ρεύματος σε νοικοκυριά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις πρέπει να προσεγγίσουν το αργότερο μέχρι και το 2013 το επίπεδο των (υψηλότερων κατά περίπου 65%) τιμολογίων της χονδρικής, με εξαίρεση μόνο των ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Απαιτεί επίσης να επιβληθούν αυξήσεις και στα τιμολόγια για τις υπηρεσίες ύδρευσης και αποχέτευσης, οι οποίες αναμένεται να αποκρατικοποιηθούν περαιτέρω μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2012.
Επίσης, το Μνημόνιο απαιτεί και αυξήσεις των τιμολογίων για τις υπηρεσίες ύδρευσης και αποχέτευσης, οι οποίες αναμένεται να αποκρατικοποιηθούν περαιτέρω μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2012.
Στα τριετή επιχειρησιακά σχέδια των διοικήσεων των δημοσίων επιχειρήσεων προβλέπουν ακόμα ενίσχυση των εσόδων των ΔΕΚΟ κατά 240 εκατ. ευρώ μέσα στην επόμενη τριετία (κυρίως από αυξήσεις εισιτηρίων και τιμολογίων), ενώ παράλληλα θα πρέπει να εξοικονομηθούν επιπλέον 362 εκατ. ευρώ μέσα από μισθολογικές περικοπές, λειτουργικές δαπάνες, αναδιοργάνωση των επιχειρησιακών μονάδων.
Τα σχέδια θεωρούνται δεσμευτικά για την επόμενη κυβέρνηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου